Legyen szó bármilyen meghajtású autóról, a kinézet az egyik legfontosabb ismérv, ami alapján a leendő vásárló kiválaszthatja az adott márka autóját. Az autók kinézetét illetően az olasz formatervezés mindig is verhetetlen volt, számos ikonikus olasz mester munkáival lehet manapság találkozni. Persze az is megszokott dolog, hogy ezek a kiváló szakemberek nem feltétlenül olasz autómárkát segítenek a tehetségükkel és most a lengyel Izera hívott segítségül némi olasz temperamentumot a leendő elektromos autóihoz.
A lengyel Izera 2020 nyarán lépett a nyilvánosság elé azzal a céllal, hogy a mögötte álló állami vállalatok által pénzelve saját hatáskörben tervezzen és gyártson tisztán elektromos autókat. Az Izera márkanév mögött az ElectroMobility Poland (EMP) néven megalapított vállalat áll, amiről tudni kell, hogy egy állami irányítás alatt álló leányvállalat. Mindezt 2016 októberében alapított meg négy lengyel energetikai vállalat, a PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA és a Tauron Polska Energia SA, mindegyiküknek 25%-os részesedése van az ElectroMobility Poland vállalatban.
A fenti videón látható tanulmányautókat a 2020-as bemutatkozásakor fedte fel az Izera, akkor még szinte semmit nem lehetett tudni a leendő járműveikről. Az EMP csak két évvel később, 2022 novemberében erősítette meg, hogy az Izera a Geely SEA platformjára fog megépülni. A Geely szerint az első Izera modell, amely a Geely platformot használja egy kompakt SUV lesz. Egyelőre nem világos, hogy a jármű megközelíti-e a 2020-ban bemutatott tanulmányt. Majd a SUV után az Izera egy kompakt autót és egy kombit tervez a piacra dobni.
A technikai alapok tehát lassan összeállnak és úgy tűnik a márka digitális sajtószobájában olvasható anyagból, hogy a külső tekintetében is biztosra akarnak menni, amihez viszont az olasz ízlést hívják segítségül. A megállapodás előkészítése már 2022 novemberében megindult és úgy tűnik, hogy mostanra jutottak el a döntéshozók oda, hogy hivatalosan is bejelenthessék az Izera és a Pininfarina együttműködését a formatervezésben. A tervek szerint az Izera első három autóját (1 SUV, 1 ferdehátú és egy kombi) már biztosan az olasz stúdió fogja megrajzolni, ők intézik a karosszéria és a belső tér megálmodását.
„Együttműködésünk célja, hogy kiaknázzuk a 2020-as Izera prototípusok nyilvános bemutatóján bemutatott stilisztikai DNS-t, és frissítsük a márka egyedi tervezési nyelvét, hogy megfeleljen annak a platformnak, amelyre járműveinket építjük, és a piaci trendekhez” – mondja. Izera vezető tervező Tadeusz Jelec.