Az Xpeng Motors hamarosan egy újabb típussal büszkélkedhet, ugyanis egyre több adat ismerhető meg az eredetileg G7 néven bemutatott SUV-ról. A lassan, de biztosan szivárgó adatok mellett egy másik tény is kiderült típusról, mégpedig az, hogy nem G7 lesz a neve.
A kínai CNevpost szerint ugyanis G6 néven fog érkezni az újdonság, amit az illetékes kínai engedélyeztető hatóság, az MIIT (Ministry of Industry and Information Technology) is megerősített. Január végén a vállalat vezérigazgatójának, He Xiaopeng-nek az alkalmazottakhoz intézett leveléből kiderült, hogy az Xpeng két új és három felülvizsgált modellt kíván piacra dobni Kínában ebben az évben.
Itt még G7-ként hivatkoztak a most már G6 néven futó modellre. Továbbá a levélben az is szerepel, hogy a modellt áprilisban az Auto Shanghai rendezvényen mutatják be és 200 000 és 250 000 jüan (körülbelül 29 000 és 36 345 dollár) közé fog esni az alapára. A G6 egy ötüléses SUV lesz 800 voltos technológiával, ami hasonló lesz az új zászlóshajó G9 SUV-hoz.
A G6 méreteit a 4753 mm hossz, az 1920 mm szélesség és az 1650 mm-es magasság jellemzi, 2890 mm-es tengelytáv mellett. Így mondhatjuk, hogy az Xpeng G6 a Tesla Model Y méretében vadászik majd a vásárlókra.
Ezeken felül azt tudni még, hogy 3 változatban lesz megvehető a Xpeng G6. Lesz egy 2 motoros verzió (LFP, vagy NMC akkukémiával és 218 kW teljesítménnyel), valamint egy összkerekes változat (NMC kémiás cellákkal és 218+140 kW teljesítménnyel). Az Xpeng G6 celláit az egyelőre nem túl ismert CALB gyártja majd. Az első képek és a most megismert adatok az MIIT-hoz beadott regisztrációs kérelemből származnak, így szinte biztos már, hogy a G6 esetében a fent sorolt paraméterek lesznek elérhetők.
Töltési teljesítmény, vagy éppen akkukapacitás ezúttal nem került szóba a G6 kapcsán, de mivel sokban osztozik majd a nagy testvér G9 technikájával a G6, remélhetően ki tudja majd használni az Xpeng legújabb, 480 kW-os villámtöltőjét is, amivel 5 perc alatt 200 km-re elegendő hatótávot tudna magába szippantani a G6.