Úgy néz ki, Európa után az Egyesült Államok lehet az a kontinens, ahol a Tesla megnyitja töltőállomásait más elektromos autók tulajdonosai előtt. Elon Musk nem buta, okkal ment bele az alkuba, ami a Tesla és a Fehér Ház között köttetett meg, immár hivatalosan is.
Nagy volt a zúgolódás a Tesla tulajdonosok körében, amikor először felmerült annak ötlete, hogy más elektromos autók is tölthessenek a Tesla saját, méltán világhíres villámtöltőhálózatán. A Supercharger töltők kiváló helyeken találhatóak, valóban segítve a Tesla tulajok problémamentes tovább haladását. Joggal szerette volna ezt a hálózatot más is használni. Azonban ez sok Teslás szerint a töltők megnövekedő foglaltságához vezethet.
Elon Musk okkal ment bele ebbe a megoldásba. Cserébe ugyanis a Tesla is részesülhet a különböző pénzügyi alapokban található pénzekhez, melyek a töltőépítést szorgalmazzák. Végső soron így a Tesla még több Supercharger állomást tud átadni.
Az Egyesült Államokban eddig nem volt ilyenre lehetőség, ám a kormányzat legfrissebb sajtónyilatkozata alapján ez 2024 végétől megváltozik majd ott is. A megállapodás lényege, hogy a Tesla enged tölteni másokat is a SuC-hálózaton, cserébe hozzáférést kap a 7,5 milliárd dolláros pénzügyi alaphoz. Ebből pedig annyi plusz bevételhez jut, amivel a tervek szerint több, mint kétszeresére növelheti az Egyesült Államokban található Supercharger töltők számát.
„A Tesla először nyitja meg amerikai Supercharger és Destination Charger hálózatának egy részét a nem Tesla elektromos járművek számára, így 2024 végéig legalább 7500 töltő áll rendelkezésre minden elektromos jármű számára. A nyitott töltők az Egyesült Államokban találhatók majd meg és legalább 3500 új és meglévő 250 kW-os töltőoszlopot jelentenek az autópályák mentén és olyan helyeken, mint a városi és vidéki szállodák és éttermek. Minden e-jármű vezető hozzáférhet ezekhez az állomásokhoz a Tesla alkalmazás vagy webhely használatával. Ezen túlmenően a Tesla több mint kétszeresére növeli a országos feltöltőhálózatának méretét, melyekhez a töltők Buffalóban (New York állam) készülnek.”
Adódik a kérdés, hogy az Államokban mit csinál majd mondjuk egy Taycan tulajdonos egy Supercharger mellé állva? Ott ugyanis a Tesla a saját töltőcsatlakozóját használja. Európában ezzel nincs probléma, hiszen minden SuC oszlop CCS csatlakozóval van felszerelve. Erre lesz a megoldás az úgynevezett „Magic dock”, ami tulajdonképpen egy előre kialakított CCS csatlakozó lesz a SuC kábele mellett.