Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója nemrég újságíróknak erősítette meg azt a hírt, hogy egy belépő szintű, tisztán elektromos autót dobnak hamarosan a piacra.
A kis Volvo SUV a pletykák szerint az EX30 nevet kaphatja meg és 2023-ban mutatják be. Rowan szerint az EX30 Kínában fog készülni, de nem csak a kínai piacra. Azt viszont egyelőre nem árulta el a vezérigazgató, hogy mégis milyen adatokkal kell az EX30 esetében számolni. A Volvo C40 4,44 méter hosszú, így elképzelhető, hogy a svéd vállalat új alapmodellje 4,20 és 4,30 méter között lesz.
Már Rowan elődje, Hakan Samuelsson alatt megkezdődött az olcsó elektromos autó tervezése, de akkoriban a pletykák szerint XC20 típusjelzést jósoltak az új Volvo jövevénynek.
Továbbá ahogyan Rowan jelezte, az EX30-nak fontos szerepet kell játszania a Volvo növekedési stratégiájában. 2021-ben a Volvo mintegy 700 000 darab járművet adott el világszerte, 2025-re pedig a svéd autógyártó azt szeretné, hogy 1,2 millióra emelkedjen az eladások száma. Ilyen volumennövekedés pedig csak az olcsóbb elektromos autókkal érhető el, amilyen az EX30 lehet. Ugyanis a Volvo arra számít, hogy a SEA platformra épülő EX30 néhány éven belül a márka legkelendőbb autója lesz.
A Volvo bízik abban, hogy az EX30 nem csak több vásárlót, hanem fiatalabbakat is csábít a márkához. Ezért a svéd autógyártó azt tervezi, hogy elsősorban előfizetéses alapon, havidíj ellenében fogja értékesíteni a járműveit. „Egy előfizetéses modellel kelendőbbek lehetnek elektromos autóinak a fiatalok körében.” Mondja, a Volvo első embere. A havi törlesztőrészlet azonban egyelőre nem ismert, a Handelsblatt lap szerint 600-700 euró között várható havonta az EX30 díja.