A Volkswagen ID.Buzz kisbusz élete nem indul szerencsésen. Sajnos az ID.Buzz premierjekor javában zajlott az ukrán-orosz háború, ami az emberi életek viszontagságain túl sajnos ipari problémákat is előidézett. Ukrajnában a Volkswagennek számos beszállítója van, melyek ténykedését erősen befolyásolja jelenleg is a háborús helyzet. A márciusi premier után június negyedikén pedig a sorozatgyártás is elindult a németországi Hannoverben, ahol jelenleg is zajlik a Multivan T7 és a Transporter T6.1 gyártása.
Úgy tűnik, hogy eddig tarthatott csak a gyártás öröme. Ugyanis egy helyi újság, a Hannoversche Allgemeine Zeitung arról számolt be, hogy a beépítésre szánt akkumulátorokkal bajok vannak. Egészen pontosan egyes cellák nem hozták a szükséges célteljesítményt a beépítés előtti végleges teszteken. A teszteredmények feszültségeséseket mutattak, melyek így csökkentik a jármű hatótávolságát és negatívan befolyásolhatják az élettartamot is. A cég megerősítette, hogy a minőségellenőrzések során hiányosságokat találtak, de további részleteket nem közölt a Volkswagen. A gyártás kezdete óta a VW Commercial Vehicles körülbelül 500 ID. Buzz járművet gyártott, de még nem szállították le az ügyfeleknek. A VWCV szerint az akkumulátorcellák szállítója már dolgozik a probléma megoldásán.
Jó hír a rosszban, hogy az ide érkező cellák kifejezetten az ID. Buzz-hoz érkeztek és csak Hannoverbe. Ezért más MEB-alapú elektromos Volkswagen esetében nem kell attól tartani, hogy esetleg azokba is került a hibás akkucellákból. Ezt a Volkswagen képviselője is megerősítette, azt azonban nem árulta el, hogy a problémás cella melyik beszállító terméke:
„Ez egy másik beszállítótól származó új akkumulátorcella, amelyet jelenleg csak az ID. Buzz használ. Ezért csak a hannoveri termelést érinti, más helyszíneket nem.”
A Volkswagen jelenleg csak a hátsókerék-hajtású, 204 lóerős, normál tengelytávú Buzz modelleket gyártja. Viszont a jövő évtől mind a Buzz és a Buzz Cargo-nak lesz bővített variánsa. Az elektromos motorok és akkumulátorok választéka is bővül, beleértve a várhatóan akár 300 lóerős összkerékhajtású járműveket is. Emellett jön az ID. Buzz California lakókocsi és egy nagyobb áruszállító. A Volkswagen haszongépjármű üzletága 2022-ben még csak 15 000 ilyen elektromos autó gyártását tervezi, a teljes kapacitás elérésekor az éves darabszám 130 000-re emelkedik.