Dél-Koreában elindult a Hyundai sofőr nélküli taxiszolgáltatása a RoboRide.
A Hyundai tavaly mutatott be egy 4. szintű önvezetésre képes teljesen elektromos Ioniq 5 autót, amit most a dél-koreai Szöulban vezető nélküli fuvarmegosztó szolgáltatásban rója a kilométereket. Jelenleg csak egyetlen fix útvonalon haladhat a RoboRide Gangnam kerületében, de a város polgármestere már ezen az egy útvonalon is teljesen le volt nyűgözve mikor kipróbálta a szolgáltatást.
A hasonló amerikai szolgáltatásokkal ellentétben azonban, amelyek már teljesen sofőr nélküli fuvarokat kínálnak, a Hyundai ezen RoboRide-jai mindig rendelkeznek majd egy biztonsági sofőrrel a fedélzeten. Ugyan a Hyundai nem említette meg, hogy mikor hagyhatják el a biztonsági személyzetet. Viszont annyit elárultak, hogy az Ioniq 5 modellek legfeljebb három utas befogadására lesznek alkalmasak és először a vállalat alkalmazottjai vehetik igénybe a szolgáltatást.
Egy RoboRide-ot hívni egy i.M nevű, külön erre a célra kifejlesztett alkalmazáson keresztül lehet, nagyjából olyan lesz az alkalmazás mint amilyent a Waymo vagy a Cruise használ. Az i.M platform mögött álló Jin Mobility startup cég természetesen mesterséges intelligenciájára támaszkodik majd.
A Hyundai arra törekszik, hogy a legnagyobb nyereségük az legyen, hogy ezek a rendszerek elég jól működjenek ahhoz, hogy beépíthessék őket a sorozatgyártott autóikba. A szolgáltatás azért működik csak egy kerületben (a várost alkotó huszonötből), mert a Hyundai-nak együtt kellett működnie a helyi önkormányzattal, hogy a területen lévő közlekedési lámpákat intelligenssé tegyék. Ezért azok kommunikálnak az önvezető járművekkel. A Hyundai már 2019 óta teszteli az autonóm technológiát Gangnamban.