Márciusban a Tesla Model 3 volt a legkelendőbb autó Európában

0

Európa autós piaca továbbra is szenved mindazoktól a kedvezőtlen tényezőktől (pl.: alapanyaghiány, ukrán-orosz háború), melyek miatt a személyautós piac folyamatos visszaesésben van a pár évvel ezelőtti helyzethez képest. Igény továbbra is lenne az új autókra, csak éppen nem tudnak eleget gyártani belőlük.

Ezúttal a JATO Dynamics vonatkozó számaiban merülünk el kicsit, melyek 27 európai ország vizsgálatával jöttek ki. Ez alapján az tudható a 2022-es év márciusáról, hogy ezekben az országokban összesen 1 116 419 darab autót adtak el, ami még a tavalyi nyomorúságos adatokhoz képest is 19 százalékkal kevesebb. A pandémia előtti 2019-hez képest pedig 37 százalékos a visszaesés. A teljes első negyedéves darabszám 2,73 millió volt, ami 1985 óta a legelkeserítőbb adat.

Ehhez képest az elektromos autók térnyerése folyamatosan nő. Mindez számtalan tényezőnek tudható be, de legújabban az egyre meredekebben növekvő üzemanyagárak is generálják a keresletet. Márciusban 244 801 darab elektromos autót adtak el, amivel az ilyen autók már a teljes havi darabszám 21,9 százalékáért felelősek. Ez már jóval több, mint amennyi új dízelt adtak el Európában.

A fenti ábrán látszik, hogy 1, illetve 2 évvel ezelőtt ugyanebben a hónapban mekkora számokat ért el az eladás. Az elektromos hajtásláncok között (BEV, PHEV) az alábbi a megoszlás:

  • BEV (tisztán elektromos modellek): 151 701 darab (47 százalékos növekedés, 13,6 százalékos piaci részesedés).
  • PHEV (Plug-In Hibrid): 93 100 darab (22 százalékos csökkenés, 8,3 százalékos piaci részesedés).
  • Összes darabszám: 244 801 darab (10 százalékos növekedés, 21,9 százalékos piaci részesedés).

Innen pedig jogos a kérdés, hogy melyik modellek lettek a legnépszerűbbek Európában 2022 márciusában. Nos, a válasz várható: a Tesla.

Amint azt szépen le lehet olvasni a jobb oldali oszlopból, a tisztán elektromos autók között a Tesla Model Y és a Model 3 párosa áll az élen, rögtön utánuk jön a Fiat 500 elektromos változata. Apró érdekesség a sor végéről, hogy a Dacia Spring rávert darabszámban a BMW i3-ra, ami vélhetően a gyártás leállításának tudható be. Sajnos a BMW elektromos kisautója hamarosan teljesen eltűnik ezekről a listákról.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!