A Tesla megerősítette, hogy az elmúlt negyedévben gyártott összes autójának csaknem a fele már kobaltmentes vas-foszfát (LFP) akkumulátorral hagyja el gyárat.
Az elmúlt néhány évben Elon Musk a Tesla első embere többször is elmondta, hogy a Tesla azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egyre több elektromos autót gyártson LFP akkumulátorral. Ezzel próbálja leküzdeni a kaliforniai elektromos autógyártó a nikkel- és a kobaltellátási aggályokat.
A Tesla 2020 nyarán kezdte el gyártani a Model 3-makat LFP akkumulátorral. A nikkelt vagy kobaltot nem tartalmazó vas-foszfát akkumulátorok olcsóbbak és biztonságosabbak, viszont kisebb energiasűrűséget kínálnak ami kevésbé hatékony és rövidebb hatótávolságot jelent az elektromos autók számára. Az LFP akkumulátorok a közelmúltban eleget fejlődtek ahhoz, hogy megérje ezeket az akkukat az olcsóbb kategóriás és kisebb hatótávolsággal rendelkező elektromos autókba rakni.
Egyik nagy előnye az LFP akkumulátoroknak, hogy rendkívül tartósak és magasabb ciklusszámmal bírnak. Nemhiába, hogy a Tesla is emellett tette le a voksát és globálisan is áttér az LFP akkumulátorok használatára a „Standard Range” modelleknél. Megerősítette, az első negyedévben gyártott elektromos autóinak közel a fele jelenleg LFP akkumulátort használ:
„„Az akkumulátorkémia diverzifikálása kritikus fontosságú a hosszú távú kapacitásnövekedés szempontjából, hogy jobban optimalizáljuk termékeinket a különféle felhasználási módokhoz, valamint bővíthessük beszállítói bázisunkat. Ez az oka annak, hogy az első negyedévben gyártott Tesla járművek közel felét lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorral szereltük, amely nem tartalmazott nikkelt vagy kobaltot. Jelenleg az LFP akkumulátorokat használjuk a legtöbb Standard Range modellben, valamint a kereskedelmi energiatárolóinkban. Motorjaink energiahatékonyságának köszönhetően az LFP akkumulátorral szerelt Model 3 továbbra is 267 mérföldes (429 km) EPA hatótávolsággal bír.”
Azaz, idén az első három hónapban több mint 310 000 Tesla modell közül 150 000 darabban LFP akkumulátor lapul.