Az elmúlt napokban egyéves megállapodást kötött a Tesla a Hyundai Glovis-szal – egy dél-koreai logisztikai céggel, amely többek között autók szállítására specializálódott.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Tesla továbbra is a Giga Shanghait fogja exportközpontként használni még legalább egy évig. Függetlenül attól, hogy mi fog történni a Giga Texasszal vagy a németországi Giga Berlinnel. A legutóbbi állás szerint a Németországban tervezett gyárat ismét meg akarják fúrni, ezért a Tesla sem tud további garanciát vállalni arra, hogy mikor fog a német gyár megnyílni.
Ugyanakkor a Tesla hatalmas sikert könyvelhetett el Kínában és a sanghaji gyár bebizonyította, hogy az eredetileg tervezettnél nagyobb ütemben is képes termelni és autókat gyártani. Ékes példa erre, hogy több hónapja hordják Európába az ott gyártott Teslákat.
Kósza gondolatként eszünkbe juthatott, hogy mindez tüzet gyújt a németországi szabályzók alatt. Mivel ők is jobban örülnének, ha német gyártású Teslákat értékesítenének az országban, de a késések és a bürokrácia elhúzódását látva nagy ívbe tojnak erre.
Ráadásul, mivel Kína sokkal tempósaban gyorsítja fel a villanyautókra való átállást, mint az Egyesült Államok, a Teslának a Giga Shanghai exportközpontként való használata aggodalomra adhat okot a Biden-kormányzat számára, bár úgy tűnik, hogy semmi sem változott igazán.
Éppen ezért a Tesla egyéves megállapodást között a Hyundai Glovis-szal, egy dél-koreai logisztikai céggel, amely többek között autók szállítására specializálódott, hogy a Kínában megépült Tesla modellek eljussanak a világ más részeire. A Szerződés a TradeWinds szerint 422 millió dollár.