Egy elektromos autó birtoklása sok szempontból előnyösebb, mint egy belsőégésű modellé. Hátrányok ugyan akadnak, de ezeket folyamatosan dolgozzák le a mérnökök és az autógyártók. Ha pedig azt nézzük, hogy az elektromos autó közel 100 éves álomból ébredt fel az elmúlt években akkor kiváló az eddig elért eredmény.
Európa legnagyobb autógyártójának a Volkswagen Csoportnak az elektromos meghajtású autókra való átállása bámulatos. Egy év alatt közel 138 százalékkal tudták növelni az elektromos modelljeinek eladását. Igaz, az átállás nem lehetne megvalósítható egy határozott, karizmatikus vezető nélkül aki Herbert Diess. Diess többször utalt rá, hogy számára és a Volkswagen számára is Elon Musk és a Tesla a legfőbb példakép. Erről többször beszélt a Volkswagen igazgatótanácsának, legutóbb is így tett mikor néhány napja 200 felsővezető előtt szólalt meg. Ráadásul Elon Musk is bekapcsolódott egy rövid időre a beszélgetésbe.
A két vezérigazgató korábban többször is személyesen találkozott egymással, mondhatni baráti a kapcsolatuk. Továbbá Musk megerősítette, hogy a VW sikeres lehet az elektromos járművekre való áttérésben. Mindketten a másik vállalatát tekintik „legerősebb versenytársuknak”. Diess azt is elárulta, hogy hamarosan ellátogat a Giga Berlinbe.
A VW vezetője, Herbert Diess tehát elkötelezett az elektromos autók iránt és maga is próbálja népszerűsíteni ezeket az autókat. Volt már, hogy ID.3-mal indult nyaralni, de Elon Muskot is meghívta egy ID.3 tesztvezetésre a típus bevezető időszakában.
Diess ezúttal egy LinkedIn posztban beszélt arról, hogy milyen előnyökkel jár bizonyos elektromos modellek birtoklása, amiről egy táblázat is készült.
„A belsőégésű motorral hajtott autó vezetése akár 50%-kal is drágább lehet az elektromos autókhoz képest. Például egy VW Tiguan használata körülbelül 30%-kal többe kerül kilométerenként, mintha ugyanezt egy ID.4-gyel tennénk meg. Egy kilométer egy Audi Q5-ben körülbelül 40%-kal drágább, mint a Q4 e-tron volánja mögött. A Skoda Kodiaq körülbelül 50%-kal drágább kilométerenként, mint az Enyaq. Ideje váltani!”
Ahogy telik az idő, egyre több számítás készül az elektromos autók megtérüléséről, aminek bekerülési költsége ugyan jóval magasabb, mint egy belsőégésű autóé, de cserébe az üzemeltetése nagyságrendekkel olcsóbb tud lenni.