Az Audi vezérigazgatója bejelentette, hogy a globális csiphiány komolyan érintette az Audit, de bízik benne, hogy át tudják vészelni a bajt. Emellett optimista és szerinte a benzines és elektromos autók profitabilitása a következő három évben egy szintre emelkedhet.
Az Audi megsínyli a csiphiányt. Mivel a négykarikás vállalat a VW Csoport egyik legnagyobb jövedelmezője éppen ezért komoly aggályokat jelent a német konszernnek a sajnálatos helyzet. Marcus Duesmann, elárulta a Reutersnek, hogy a csaphiány komoly kihívás. „Minden rossz összejött”, fogalmazott Duesmann.
Duesmann, aki a VW csoport igazgatótanácsának is a tagja szerint szorosabbra fűzték a kapcsolatukat a csipgyártókkal és hamarosan kilábalnak a problémából. Bár az autógyártók a kereslet kielégítésének kudarca miatt csökkenő eladásokat produkálnak, a profitok terén vannak jó hírek. Az Audi júliusban arról számolt be, hogy 10,7%-ra nőtt profitjuk 2021 első felében, ezzel a VW-csoport féléves működési profitjának negyedét ők adták.
Az Audi elkötelezett amellett, hogy elektromos autógyártóvá váljon. Bízik benne, hogy az ígéretekhez híven, 2033 után már nem kell nekik belsőégésű motorral szerelt autót gyártani. „Az a pont, ahol ugyanannyi pénzt kereshetünk az elektromos autókkal, az most, vagy legkésőbb 2023-ban eljön. Már most is kicsi az különbség az árak között.” -fogalmazott Duesmann.
Továbbá az Audi bízik benne, hogy a váltással olyan elektromos autógyártó lehet, akik méltók lehetnek a Tesla legyőzésére. A csoportot vezető Herbert Diess támogatja a cég szoftverfejlesztési törekvéseit ami döntő fontosságú lehet a négykarikás vállalat életében. Duesmann szerint ezek az erőfeszítések kulcsfontosságúak számukra, mivel a saját elektromos autóikban is ez a szoftver fog majd futni.