Az Audi megújulása saját meglátásom szerint több irányban is bontogatja a szárnyait, próbálva elszakadni a most még hagyományosnak gondolt autóipari megoldásoktól. Legyen szó az autó külső, vagy éppen belső megújításáról.
Az egyik irányvonal az Artemis Projekt, melynek célja az új technológiák kifejlesztése, melyeket elektromos autókban használhatnak fel. A kezdeményezést az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann indította azzal a céllal, hogy „az Audi számára egy úttörő modellt dolgozzon ki gyorsan és bürokráciamentesen. Az Artemis projekt célja új technológiák kifejlesztése az elektromos és automatizált vezetéshez, konkrét modellreferenciával.” A projektben a világ legjobb mérnökei, tervezői és kreatív elméi vesznek részt, így vélhetően nagyot fog szólni, amivel előrukkolnak a jövőben.
A másik irány a pár hete bemutatott Sphere trió, melyek most csak tanulmányautóként léteznek (ha máshol nem, a mérnökök vázlataiban), de mint tudjuk, sokszor az ilyen tanulmányautók megoldásai köszönnek vissza pár év múlva a mindennapok autóiban.
A Sphere trió tagjai a Skysphere, Grandsphere és Urbansphere. A trióból a hírek szerint a Skysphere az első, amit idén a 2021-es Pebble Beach Concours d’elegance nevű rendezvényen mutatnak be, Kaliforniában. A következő bemutatkozó a Grandsphere lesz a 2021 szeptemberi Müncheni Autószalonon, míg az Urbansphere bemutatkozása még nem ismert.
Úgy tűnik, hogy az Audi nem bír megmaradni a bőrében és nem akar várni a maga által kitűzött időpontig. Tegnap ugyanis autós újságírók egy szűk csoportja meghívást kapott az Auditól Los Angelesbe, hogy nézzék meg személyesen is a Skysphere életnagyságú prototípusát.
Az autó fő vonzereje a két vezetési mód: Grand Touring és Sport mód. Az első, Grand Touring mód az 1930-as évek klasszikus nagy túraautóira emlékeztet, mely jellemzői az alacsony kétüléses roadster-konfiguráció, hosszú tengelytáv, hosszú motorháztető, belső luxus. Ez volt az a korszak, amikor az emberek valóban élvezni akarták a vezetést. A sport mód pedig előhozza az autó vadállati teljesítményét.
A prototípus adatai 465 kW teljesítményről mesélnek, amivel 4 másodperc alatt megvan a 0-100 km/h gyorsulás. Az egyetlen elektromos motort egy 80 kWh-s akkupakk táplálja, 500 km WLTP hatótávot adva a kocsinak. A tanulmányautó betekintést ad abba az életbe is, ahol a négyes szintű önvezetés a mindennapok része. Erre a legjobb szemléltetési mód, hogy a kormánykerék, a pedálok és a váltó eltűnik az autó gyomrában.
A Pebble Beach-en tartandó Audi rendezvényig már csak párat kell aludni, hogy további részleteket tudhassunk meg a jövő négykarikás modelljeiről.