Vannak az úttörők és vannak a kivárók. Hogy mikor melyik hozzáállás a nyerő, azt sok minden befolyásolja és sok nézőpontból megvizsgálható. Ennek tipikus példája az, hogy be kell-e szállni az elektromos meghajtás világába és ha ez megtörténik, mikor. Az olasz sportautógyártó, a Lamborghini is ebben a helyzetben van, nagyon eddig nem törték magukat. 2018-ban a márka vezető mérnökeinek egyike, Maurizio Reggiani azt nyilatkozta, hogy a technológia szerinte nem kész a kategóriában a belsőégésű motor kiváltására:
„A célunk, hogy szuper minőségben szállítsunk sportautókat, és ez a szemléletmód nem alakítható az akkumulátoros elektromos meghajtás mai szintjéhez.”
2018 óta csak három év telt el, de ezen idő alatt bámulatosat fejlődött a technológia, már csak a Lamborghinit birtokló Volkswagen Csoporton belül is. Ma már számos olyan technológia fejlesztés és megoldás van készen, amit az olaszoknak csak le kell venni a polcról és azt a saját ízlésükhöz igazítani. Az alapot a Porsche-Audi közös fejlesztésű PPE (Premium Platform Electric) padlólemez adhatja, ami, ha megfelel a Porschénak, akkor talán az olaszoknak is jó lesz. Erre olyan kiváló autók épültek, mint a Taycan, vagy éppen az e-tron GT.
Hajtáslánchoz akár használható lenne az ID.R sportautóból származó fejlesztések garmadája is. Az autó még 2019-ben olyan ikonikus helyeken bizonyította rátermettségét, mint a Tianmen-hegység, a Pikes Peak, Goodwood és a Nürburgring.
Ebben az esetben úgy tűnik, hogy az olaszoknak megérte kivárni ezt a pár évet, hiszen most már minden adott ahhoz, hogy megépítsék a saját elektromos sportautójukat, tisztán elektromos meghajtással. A plug-in hibrid hullámra már bejelentették, hogy felülnek, hiszen az Urus, Huracan and Aventador is megkapja a CCS töltőnyílást a testére, nagyjából 2023 és 2024 környékére időzítve.
Az újabb nagy dobás pedig az, hogy az évtized második felére jöhet az első tisztán elektromos Lamborghini. Ezt a márka igazgatója, Stephan Winkelmann mondta egy Autocar magazinnak adott interjúban:
„Ez legalább 2 + 2 vagy négyüléses lesz. Most elsősorban kétajtós elektromos autóban gondolkodunk, de még nem hoztunk végleges döntést a karosszériáról vagy a teljesítményről.”
Az igazgató többet nem árult el, csak azt, hogy a fejlesztések már elindultak az autó ügyében.