Semmi sem állandó, ha lassan is, de minden folyamatosan alakul és változik körülöttünk. Ugyanez igaz a belsőégésű motorok és a mobilitás világának kapcsolatára, ami az előbbi kárára fejlődik tovább és nagyjából az évtized végére az összes jelentős autógyártó el fogja engedni a belsőégésű technológiát. A Daimler és a holdudvarába tartozó Mercedes-Benz is belátta ezt, és ha komótosan is, de megindult az átalakulás a Mercedesnél is. Ennek talán legkézenfekvőbb bizonyítéka a Markus Schäfer által tett kijelentés, miszerint 2025-ig 40 százalékkal, 2030-ra 70 százalékkal csökken majd a belsőégésű motorok jelenléte a Mercedes portfóliójában.
Egyébként az előzetes tervek szerint 2025-re a teljes flotta negyedét, míg 2030-ra a felét szeretnék kizárólag elektromos vagy plug-in hibrid modellekre cserélni. A nagy kérdés igazából a következő: „elsőként elektromos”, vagy „kizárólag elektromos”?
Erre talán Ola Källenius (a Daimler és a Mercedes-benz AG vezérigazgatója) Reutersnek adott nyilatkozata adhatja meg a választ:
„Napjainkban a Daimler biztosítja a legszélesebb körül elektromos termékpalettát az autóiparban, a városi mobilitástól kezdve a közúti szállítmányozásig. De ez nekünk nem elég. Éppen ezért felgyorsítjuk termékportfóliónk villamosítási törekvéseit. Közel két éve már, hogy 2039-et határoztuk meg az átalakulás céldátumaként. Végső célunk a karbon-mentes új autók gyártása. A célunk az, hogy ezt minél előbb elérhessük.”
Az erre irányuló törekvések pedig már megkezdődtek, hiszen a karbon-semleges gyártás felé vezető út és az Ambition2039 terv új mérföldkövéhez érkezett a Mercedes-Benz. A vállalat kibővíti zöld energia portfólióját, és 2022-től kezdve nap-, szél-, és vízenergia felhasználásával állít elő elektromos áramot szén-dioxid-kibocsátás nélkül. Az új együttműködések és beruházások eredményeképpen a vállalat teljes tevékenysége karbon-semlegessé fog válni.
Az tény, hogy tisztán elektromos vonalon még nem túl erős a felhozatal (EQA, EQC, EQV), de plug-in hibrid vonalon már rendkívül nagy a csillagos márka kínálata jelenleg is. Visszatérve a csak elektromos meghajtású autókra, a közeljövő elég ígéretes, hiszen jön az EQB, EQE és EQS, szóval beindult a Mercedes-Benz is!