A NIO bemutatta új, 100 kWh-s akkupakkját akár 615 kilométer hatótávval

0

November 4-én számoltunk be róla, hogy a NIO nem aprózza el az új akkupakkok kapacitását és 100, valamint még csak pletyka szinten, de 150 kWh is tervben van. Előbbi érkezése már sejthető volt, viszont arról, hogy pontosan mikortól lesz elérhető, nem tudhattunk semmi.

A lepel most hullt le a márka legújabb és eddigi legnagyobb kapacitású akkupakkjáról és ezzel a NIO felsorakozott azon kevés elektromos autós gyártó mellé, akiknek kínálatában elérhető ez a hatalmas kapacitás. A NIO elmondása szerint az új, 100 kWh kapacitású pakk akár 615 km-es hatótávot is képes biztosítani és bármelyik NIO tulajdonos jelentkezhet a csereprogramra, aminek keretén belül a régi akkupakkját leadva megkapja az új, legnagyobb kapacitásút. Ezért természetesen fizetnie kell, választható egyrészt a havidíjas konstrukció (880 RMB- 133 USD), vagy a bérleti díj egy évre előre, összegben történő kifizetése (7980 RMB – 1200 USD). A NIO szerint lehetőség lesz az akkupakk megvásárlására is, ám ennek összege még nem ismert.

„A NIO mindig is elkötelezett volt az akkumulátor-technológia kutatás-fejlesztése és innovációja mellett. Több mint 300 szabadalom benyújtásával és megszerzésével a 100 kWh akkumulátor már CTP (cell to pack) technológiát tartalmaz, 37% -kal nagyobb energiasűrűséget valósítva meg. A 100 kWh-s akkumulátorral működtetett NIO modellek NEDC-hatótávja most már akár a 615 km-t is elérheti. A 100 kWh-s akkumulátor kiváló teljesítményét négy technológiai fejlesztés teszi lehetővé: jobb hőmenedzsment a termikus túlmelegedés megakadályozásának érdekében; a rendkívüli integrált kialakítás, amely 40% -kal egyszerűsíti a gyártást és 19,8% -kal javítja a helykihasználást; az új  hőkezelési technológiánk, amely javítja az akkumulátor teljesítményét és meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát és végül  a két irányban kommunikáló BMS, amely támogatja az intelligens paraméterek alkalmazását a munkafeltételek alapján az akkumulátor teljesítményének javítása érdekében, minden körülmények között.”

Úgy tűnik a NIO inkább az akkubérlés felé terelné vásárlóit, hiszen így egyrészt kedvezőbb áron tudná adni járműveit és a már létező akkumulátorcseretelep-hálózat népszerűsége is tovább nőhet. Sok e-autó gyártó próbálkozott már a bérlés és csere lehetőségével, de idővel mindegyik, még a Tesla is elengedte ennek lehetőségét. A NIO-nak ellenben bejönni látszik a program!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!