Ilyen az ideális elektromos postás autó (is)

0

A marokkói posta 225 teljesen elektromos Citroën Ami-t fog vásárolni, ezzel is zöldebbé téve a levelek és csomagok kiszállítását. A francia cég terve az, hogy az elektromos modelleket Marokkó fővárosához, Rabat-hot közeli Kenitra városában levő gyárukban állítsák elő. 

Az iparért felelős miniszter Moulay Hafid Elalamy mondta a következőket a bejelentéssel kapcsolatban:

„Ez a megállapodás a kormányzati politikánkat tükrözi, a közbeszerzés az ipar zöldesítését teszi lehetővé, valamint munkahelyeket teremtünk és fejlesztjük az áruszállítást.”

Határidőt a beszerzésre nem említettek, viszont a prototípus már megjelent. Most tesztelések következnek, és ha a postai szolgáltató alkalmasnak találja a járművet, megkezdődhet a tömeggyártás is. 

De mit is tud a Citroën Ami, és miért is egy remek választás a csomagok szállításához?

A városon belüli rövidebb utak megtételére kiválóan alkalmas, 70 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik az 5,5 kWh-os lítium ionos akkumulátorral felszerelt városi jármű. A teljes feltöltés mindösszesen 3 órába telik a 220 V-os töltővel. Méretei tekintve praktikus szállító eszköz lehet a kis utcákban és a szűk helyeken: 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles és 1,52 méter magas. Belülről hűthető-fűthető és a csomagtér mellett két ülés található meg. A súlya az akkumulátorral együtt 485 kilogramm. 

A Citroën a saját oldalán mint egy városi közlekedés alternatívájaként írja le ezt a modellt:

A Citroën Ami One Concept nem más, mint a városi szabadság víziója Citroën módra: #LibertyElectriCityMobility! Ötvözi az elektromos hajtás összes előnyét, a merész, színes formatervet és a könnyű használatot, emellett kifejezetten kényelmes és praktikus. A jogosítvány nélkül vezethető autó különböző felhasználási típusra alkalmas, a választék az autómegosztástól a tartós bérlésig terjed.”

 Ezek alapján értelemszerűen nem ezzel a járművel fogják a leveleket az ország egyik pontjából a másikba szállítani. Viszont a városi levegő tisztításának egy remek opciója lehet. Funkciójában hasonló a biciklis postai futárhoz, viszont azzal szemben jóval több csomagot tud szállítani, biztonságosabb, és télen a hidegben is lehet használni, hiszen fűthető. 

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.