Úgy látszik, lassan minden hétre jut egy Bill Gates történet, aminek főszereplője korunk egyik legzseniálisabb cégvezetője (egyesek szerint a legnagyobb hazudozó…), aki Elon Musk. Neve lassan annyira ismert, mint az almás vállalat egykori legendás vezetőjének, aki Steve Jobs volt.
Bill Gates, aki a Microsoft alapítója, az elmúlt hetekben többször megosztotta az elektromos mobilitással kapcsolatos gondolatait a világgal, ezek közül az egyik az volt, hogy az akkumulátor-alapú energiatárolás nem tud életképes lenni olyan területeken, mint például a kamionnal, vagy hajóval történő áruszállítás, de ebbe a körbe tartoznak véleménye szerint az utasszállító repülőgépek is.
Az elektromos kamionok világa pedig éppen, hogy egyre jobban fejlődik, hiszen a Tesla Semi tisztán elektromos kamionja bizony nagyon is valóság már, még ha csak teszt-jelleggel is létezik jelenleg. Vélhetően a Tesla új 4680-as cellája is a Semi életképességét fogja elősegíteni. Gates ezen gondolatai már csak azért is furcsák, mert komoly összegekkel támogatja azt a Quantumscape vállalatot, aminek fő profilja a szilárdtest akkumulátorok ipari méretű gyártásának létrehozása.
Persze Elon Musk is reagált az elhangzottakra, szerinte Bill Gatesnek lövése sincs a dolgokról! Mondjuk a Battery Day után kíváncsi lennék, mit gondol jelenleg a Microsoft egykori vezére.
Amit viszont tudhatunk Gates gondolatairól, az a Bloomberg Technology rovatának riportjából tudható meg, amiben arról kérdezték, hogy szerinte Elon Musk az új Steve Jobs? Szerinte nem:
„Ha személyesen ismersz bizonyos embereket, az efféle durva túlegyszerűsítés furcsának tűnik elsőre. Elon leginkább egy gyakorlatias mérnök, míg Steve a dizájnban, az emberek megszólításában és a marketingben volt géniusz. Ha egy szobában lennél velük, kizárt dolog, hogy összekevernéd őket.”
A beszélgetés még tovább zajlott ezen mondatok után, aminek során Gates kifejtette, hogy az elektromos autók megvásárlása csak egy kis része a klímaváltozás elleni harcnak. Szép és jó, hogy lehet kapni 100 000 dolláros, mérnöki csúcsteljesítménybe illő tudással, de ez kevés. Egyrészt nagyobb tömegeknek kell elhozni az elektromos autózást, másrészt az akkumulátorok előállítás során kell törekedni a lehető „legtisztább” módozatok megtalálására. Ezalatt például a kongói kobaltbányákban dolgozó gyermekmunkásokat, vagy a bolíviai lítium lelőhelyek hatalmas vízigényét értette.