2030 végéig több mint hétmillió hálózatról tölthető autót gurít az utakra a BMW Group

0

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti.

A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek ma a BMW Group Európában újonnan forgalomba helyezett autóinak hozzávetőlegesen 13,3 százalékát teszik ki, amely az autógyártó vállalatok e téren átlagosnak tekinthető, mintegy 8 százalékos értékesítési arányértékének több mint másfélszerese. A müncheni központú vállalatcsoport ezt a mutatót házon belül 2021-re 25, 2025-re 33,3, 2030-ra pedig 50 százalékra kívánja felfejleszteni.

A BMW és a MINI jelenleg a világ hetvennégy országában forgalmazza tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeit, amelyekből 2019-ben több mint 500 000 darabot értékesített. 2021 végére a BMW Group utakon guruló hálózatról tölthető modelljeinek száma átlépi az egymilliót.

2020 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport még a koronavírus-járvány következtében hozott szigorítások ellenére is több hálózatról tölthető modellt adott el, mint 2019 első felében. A BMW Group fenntarthatósági célja, hogy 2030 végéig összesen több mint hétmillió darab hálózatról tölthető autója guruljon a világ útjain, kétharmad részük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. Az elektromos mobilitás intenzív térnyerésével párhuzamosan a vállalatcsoport által gyártott új autók egy kilométerre vetített emissziója 2030 végére hozzávetőlegesen 40 százalékkal csökken.

A jövőben egyre több modellcsalád hagyományos és hálózatról tölthető hajtáslánc-változatai készülnek majd egyazon gyártósoron, a BMW 7-es sorozat következő nemzedéke például már tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A kimagasló példányszámban értékesített 5-ös BMW és a BMW X1 új generációja hasonlóképp érkezik meg az utakra: nem csupán belsőégésű erőforrásokkal és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, de tisztán elektromos meghajtással is.

Idéntől a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának összes létesítménye kizárólag megújuló erőforrás felhasználásával működik, miközben új modelljeiben a vállalatcsoport jelentős mértékben megnöveli a másodlagos anyagok használatát. A jövőben a nagyfeszültségű akkumulátorok többszintű alkalmazása és újrahasznosítása ugyancsak alapvető fontosságúvá válik: a hálózatról tölthető autókban elhasznált energiatároló egységek az újrahasznosítás előtt a lakossági villamosenergia-hálózathoz kapcsolt akkumulátortelepeken, szélerőművekben és napelemeknél kezdhetnek második életet, ahogyan például a BMW Group lipcsei gyárának területén is.

A müncheni központú vállalatcsoport mindezeken felül a nyersanyagok hatékony újrahasznosításának kifejlesztését is megkezdte: jóllehet, az Európai Unió a nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelésében minimum 50 százalékos újrahasznosítási arányt követel meg, a BMW Group a németországi székhelyű újrahasznosítási szakértőként dolgozó Duesenfeld vállalattal kötött együttműködést, hogy együtt egy olyan termelési megoldást fejlesszenek ki, amely 96 százalékos újrahasznosítási arányt valósít meg – a grafitot és az elektrolitokat is beleértve.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!