Sikerül-e 30 óra alatt megfordulnunk Dortmundból egy Tesla Model 3-al?

0

Gábor barátom ma reggel hívott, hogy lenne-e kedvem kimenni vele Dortmundba. Egyből jött a nagy kérdés, hogy dízel Volvóval vagy a Model 3-al induljunk útnak. Naná, hogy a Hófehérke mellett döntöttünk. Sajnos az utóbbi időben a pandémiás időszak miatt elég sok külföldi utunk kimaradt.

Indulásnak azért választottuk az esti időpontot (19:00), hogy a lehető legkisebb forgalomban tudjunk haladni, legalább odafelé. Azért a sajtóból ismert halálkaravánok kifelé tartó hadával már így is találkoztunk. Reméljük visszafelé nem állják utunkat.

Egész éjszaka úton vagyunk, ezért ha kérdésetek van, nyugodtan tegyétek fel vagy a Facebook oldalunkon, vagy a Tesla Club Magyarország csoportunkban.

A jelenlegi utunkat élőben követhetitek az alábbi ablakban. A cikkünk folyamatosan frissül!

20:25 – Győr Supercharger, eddig 107 kilométert mentünk és innen indul a móka:

20:53 – Elindultunk a győri supercharger állomástól 449 kilométernyi hatótávval. Még az osztrák autópálya matricát beszereztük a kilépő oldali MOL kúton, mivel az OMV-n nem árusítanak külföldi matricát. – Jó tudni.
A következő megállónk St. Valentin lesz. A tempó végig autópálya tempó lesz, nem a fogyasztásra koncentrálunk, hanem a haladásra.

21:58 – A Schwechat melletti OMW finomítónál elért minket a vihar is. Ezt a Tesla dashcam-je is rögzítette. A győri töltés óta jöttünk 132km-t 18,8kWh fogyasztással.

22:26 – Hatalmas eső van, max 100km/h-val tudunk haladni, vagy még annyival sem. Reméljük hamar kiérünk a zivatarláncból. Nem volna jó végig esőben menni.

23:42 – St. Valentin supercharger. Az győri töltés óta autópályán vegyes tempóban jöttünk 291,3 kilométert, így maradt 54km megtehető hatótávunk. A töltés 100-110kW-tal megy jelenleg, így 35 perc múlva folytathatjuk az utat. Eddig jöttünk 399 km-t.

0:17 – Elindultunk St. Valentinből. Kaptunk 391km hatótávot, ami 15,4€-ba került. Töltés közben nyújtóztunk egyet, majd Regensburg felé vettük az irányt. 225 km múlva ismét töltünk egy rövidet. Az eső szerencsére elállt.

02:39 – Regensburg. Újabb 242 kilométert tudhatunk a hátunk mögött. Már kicsivel több, mint fél távon túl vagyunk. 19:00-kor indultunk el tegnap, lassan 8 órája jövünk. A fogyasztásunk 640 kilométer alatt eddig kerek 19kWh. Töltünk gyorsan fél órát és irány tovább. Az eredeti tervhez képest az autó újraszámolta az utat és Wertheim helyett a Dettelbach supercharger állomást jelölte ki következő megállónak 201 kilométerre.

03:16 – Indulás a töltőtől 401 kilométeres hatótávval. A töltési díj 16,64 euró

04:57 – Dettelbach. 203 kilométert tudtunk le 1 óra 40 perc alatt. Kicsit megnyomtuk most, és ahol csak lehetett 150-210 km/h-val pengettünk. Ezt a sebességet a most megtett útvonal kb 70%-án keresztül tudtuk tartani. A fogyasztás 24,7kWh lett. Ha nem lettek volna a 80km/h-ás terelések, megcsíptük volna a 27-28kWh-ot is. Volt egy szakasz, ahol 5-7 percig 200km/h felett tudtunk jönni, akkor masszívan 30kWh felett volt a fogyasztásunk. A töltés itt 1 órát tart, és a következő megálló már Dortmund lesz, 344km múlva.

05:32 – Indulás! 83%-os töltöttséggel és 396 kilométeres tippel. Költésünk 18,15 euró lett!

07:43 – Wilnsdorf. Hamarosan elérjük a célt. Megálltunk egy gyors töltésre, mert végre jó tempót tudtunk diktálni az „autobahn”-on, és ez falta az elektronokat.

Utunkat a Teslounge Budapest támogatja!

8:29 – Elindultunk a célunkhoz, bőven elegendő hatótávval ahhoz, hogy visszafelé úton akár Frankfurtig is elérjünk. Az itteni töltés 18.6€ volt.

09:35 – Megérkeztünk Dortmundba. Az idevezető út összesen 1195km volt, aminek az átlagfogyasztása 20,3kWh lett. Így tegnap 19:00-tól ma reggel 09:35-ig tartott az út a töltési időkkel együtt. Ez 14 óra 35 perc utazás volt. Most intézzük a dolgunkat, és ha minden jól megy, akkor pár órán belül indulunk vissza.

11:56 – Dortmund. A híres német precizitásnak köszönhetően, természetesen nem tudtunk a terv szerint elindulni vissza, ezért ameddig várni kellett elugrottunk a dortmundi superchargerhez, hogy feltöltsük a kocsit és együnk valamit. Az itteni töltés 11,52€ volt és ezért 96%-ra töltött akkunk lett.

12:31 – Elindultunk haza, a fenti térképen újra tudtok minket követni. – Jelentkezünk…

15:04 – Beugrottunk a Frankfurti lecsupaszított Tesla Store-ba, de nem tudtunk semmit venni, így csak időkiesésnek volt jó átügetni a városon. Folytattuk is utunk tovább a következő superchargerig.

16:03 – Wertheim. Ez egy hosszabb etap volt, 352,9 kilométerrel, és kifejezetten jó fogyasztással. Itt 130km/h tempomattal jöttünk végig, ahol a korlátozások engedték. Ezzel az etappal az össz. átlagon is szépet sikerült javítani és beérni 20kWh alá. Gyors töltés, és indulunk is tovább, szorít az idő.

16:38 – Utunkat tovább folytatjuk 85%-os töltöttséggel és 404 tippelt kilométerrel. A költségünk 17,28 euró!

18:06 – 99 kilométer múlva elérjük a regensburgi Superchargert. A fogyasztásra ismét nem lehet panasz, ugyanis eddig 141 kilométert jöttünk, 27 kWh-t fogyasztottunk el és 18,9 kWh az átlagfogyasztásunk!

19:05 – Ismét Regensburg. Ma már jártunk itt egyszer 02:39-kor. Szépen jöttünk a tömeggel, nagyrészt 130 körül, de ebben a szakaszban nagyon sok terelés is volt. Láttunk az ellentétes irányba egy 15km-es dugót, aztán hamarosan mi is részesei lehettünk az érzésnek. Szerencsére már csak a végét kaptuk el, így nagyjából 20-25 percet vesztettünk itt.

Megérkeztünk végül a 241 kilométeres távról 18,3kWh-s 100 kilométerenkénti fogyasztással. Jó lett ez is.

Gondoltuk, ameddig feltölt az autó, eszünk egyet a közeli étteremben. Ez a pincérnő feledékenységének köszönhetően újabb 1 óra minuszt hozott a konyhára. Egyszerűen elfelejtette a rendelésünket leadni. Mikor ezt szóvá tettük, „gyorsan” kihozott valamit, de én például nem ezt rendeltem. Összességében nem volt jó, nem ajánljuk ezt a töltőnél található étteremet senkinek.

Sok volt a mai váratásból már, ezért gyorsan haza is indultunk 94%-kal. A terv az, hogy toljuk neki, ahogy a forgalom engedi, és St. Valentinon annyit töltünk csak, amennyi pont elég Győrig.

21:20 – Most éppen Passau környékén vagyunk, 150-es átlagnál 24,7kWh a fogyasztásunk. Az osztrák határig még lehet betyárkodni, utána kökemény szigorral adózunk a KRESZ helyi szabályainak.

22:34 – St. Valentin. Ha lehetne, akkor két „slaggal” tolnánk a delejt a kocsiba, hogy mehessünk is tovább. 🙂

238,2 kilométert tudtunk le 20,3kWh-os fogyasztással. Egyre közelebb a cél, már túl vagyunk a kétezredik kilométeren. Ameddig tölt a kocsi, frissítjük a cikket.

01:52 – Arrabona pihenőhely Győr. Utolsó töltés. irtózatosan fáradtak vagyunk. Gabennek még 100 km, nekem 200 km van hátra hazáig. Az utolsó előtti etapunk 288km volt, ezt 17,8kWh fogyasztással abszolváltuk. Össz kilométerünk eddig 2346.
Úgy néz ki, hogy sikerül a 30 órába beférni, de ezt majd akkor jelentjük ki, amikor beparkolunk a kiindulási pontra.

Fáradtak vagyunk, de az autó fáradhatatlan, hiszen 111 kW-al tölt. Meg sem kottyant neki ez a közel 2500 kilométeres túra 30 óra alatt!

03:15 – Épségben hazaértünk! Összesen 2.452 kilométert mentünk, 19 kWh-s átlagfogyasztással. Ez így első blikkre, egy nagyon optimális fogyasztás egy ekkora teljesítményű autóhoz képest.

A napokban jövök egy újabb cikkel, melyben leírom az autóval kapcsolatos pozitív és negatív tapasztalatokat.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!