A Toyota új húzása, egyből két elektromos autó 15 éves vagy egymillió kilométeres aksi garanciával

0

A Toyota már tavaly bejelentette, hogy a Proace és a Proace City haszongépjárművek akkumulátoros, elektromos verzióinak bevezetését tervezi 2020-ban, illetve 2021-ben a már jól ismert PSA technológiával. A Proace azonban számos dologban eltér a PSA-tól származó három másik elektromos haszongépjárműhöz képest.

Most a japán cég további részleteket osztott meg velünk. Nem meglepő módon a Proace Electric alapvetően hasonló műszaki alapokkal fog rendelkezni, mint a PSA testvérmodelljei, a Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy és a Opel Vivaro-e, azonban lesznek eltérések is.

Az információ a Toyota holland weboldaláról származik, ahol ez év októberétől a világon elsőként lesz elérhető a Proace Electric. A Proace Electric kereskedelmi változatának megjelenése, amelyet szállítóeszközként vagy a kereskedők számára szánnak, idén várható. A legfeljebb kilenc ülőhellyel rendelkező utasszállító változat 2021 elején fog megjelenni, a Proace City Electric pedig 2021 végére várható.

A holland weboldalon említett technikai adatok megegyeznek a PSA trió adataival: az akkumulátortól függően a 230–330 kilométer távolságot képes megtenni a jármű. Ezenkívül 1000 és 1275 kilogrammot tud szállítani, mindez a tengelytávtól és az akkumulátortól függ. A háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltő szintén egy lehetséges opciónak tűnik a Toyota új elektromos autójában.

A Toyota azonban láthatóan a karosszériastílusok nagyobb változatosságát is tervezi, így például választható lesz a hosszúság. A Toyota három opciót nevezett meg: Compact, Worker és Long Worker, valamint egy két fülkés opció is elérhető lesz, nyitott csomagtérrel.

Figyelemre méltó különbség van a PSA hármasaihoz képest: a Toyota 15 éves vagy egymillió kilométeres garanciát vállal a Proace Electric akkumulátorára. A hosszú akkumulátor-jótállási idő vállalása egyedülálló a Toyotától. Vannak azonban hasonlóságok is a garanciával kapcsolatban: például, mint a Lexusnál, itt is Toyota kereskedőnek kell karbantartania az autót, illetve az eredeti érték 75 százaléka garantált csupán.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.