A Toyota már tavaly bejelentette, hogy a Proace és a Proace City haszongépjárművek akkumulátoros, elektromos verzióinak bevezetését tervezi 2020-ban, illetve 2021-ben a már jól ismert PSA technológiával. A Proace azonban számos dologban eltér a PSA-tól származó három másik elektromos haszongépjárműhöz képest.
Most a japán cég további részleteket osztott meg velünk. Nem meglepő módon a Proace Electric alapvetően hasonló műszaki alapokkal fog rendelkezni, mint a PSA testvérmodelljei, a Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy és a Opel Vivaro-e, azonban lesznek eltérések is.
Az információ a Toyota holland weboldaláról származik, ahol ez év októberétől a világon elsőként lesz elérhető a Proace Electric. A Proace Electric kereskedelmi változatának megjelenése, amelyet szállítóeszközként vagy a kereskedők számára szánnak, idén várható. A legfeljebb kilenc ülőhellyel rendelkező utasszállító változat 2021 elején fog megjelenni, a Proace City Electric pedig 2021 végére várható.
A holland weboldalon említett technikai adatok megegyeznek a PSA trió adataival: az akkumulátortól függően a 230–330 kilométer távolságot képes megtenni a jármű. Ezenkívül 1000 és 1275 kilogrammot tud szállítani, mindez a tengelytávtól és az akkumulátortól függ. A háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltő szintén egy lehetséges opciónak tűnik a Toyota új elektromos autójában.
A Toyota azonban láthatóan a karosszériastílusok nagyobb változatosságát is tervezi, így például választható lesz a hosszúság. A Toyota három opciót nevezett meg: Compact, Worker és Long Worker, valamint egy két fülkés opció is elérhető lesz, nyitott csomagtérrel.
Figyelemre méltó különbség van a PSA hármasaihoz képest: a Toyota 15 éves vagy egymillió kilométeres garanciát vállal a Proace Electric akkumulátorára. A hosszú akkumulátor-jótállási idő vállalása egyedülálló a Toyotától. Vannak azonban hasonlóságok is a garanciával kapcsolatban: például, mint a Lexusnál, itt is Toyota kereskedőnek kell karbantartania az autót, illetve az eredeti érték 75 százaléka garantált csupán.