A koronavírus utáni kínai autópiac nagy e-autós robbanásra számíthat!

0

A Kínából kiindult és jelenleg már az egész világot érintő koronavírus-járvány már lecsengett Kínában, így lassan, de biztosan beindulnak az ottani autógyárak is. A legyártott autókkal együtt pedig úgy tűnik, a vásárlók is kezdenek visszatérni a kereskedésekbe. A legjobb pedig az egészben az, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos meghajtású járművek iránt!

Az Ipsos közvéleménykutatást végzett Kínában azon vásárlók körében, akik új autót terveznek beszerezni, és meglepő módon a megkérdezettek 41 százaléka gondolkodik az elektromos meghajtásban. Ezen emberek fele pedig olyan klímával venné autóját, amiben van antibakteriális szűrő is.

Az ország autós piaca közel 96 százalékot esett a járvány ideje alatt, de márciusban már 40 százalékos a javulás ezen a területen. E-autós márkák tekintetében az alábbi a helyzet:

  • A Tesla a februári 3900 darab 10000 fölé ugrott márciusban, ami a vállalat eddigi legjobb hónapjává tette az év harmadik hónapját.
  • A BYD 2533 tisztán elektromos és 206 plug-in hibridet értékesített februárban, míg márciusban ez 10433 és 1330 darabra nőtt.
  • A NIO is nagyjából duplázott márciusban az előző időszakhoz képest, ami 1533 darabot jelent.

Adódik a kérdés, hogy állnak a termeléssel az országban jelen lévő külföldi márkák. A Tesla több, mint 10000 Model 3-at gyártott le a múlt hónapban, de Gerendás Peti kiválóan összefoglalta a helyzetet! Hamarosan érkezhet az „olcsóbb, Made in China” Model 3 is, aminél Elon Musk csapata a helyi beszállítók előtérbe helyezésével tenné olcsóbbá a típust.

Tesla Model 3

A Volkswagen is jelentős gyártói kapacitásokkal rendelkezik az országban, a Changsha-béli gyáruk múlt héten indult újra a leállásból és hamarosan indul ott az ID.3 gyártása is. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen kínai divíziójának vezérigazgatója szerint a kereslet akár már idén nyárra visszaállhat a tavalyi szintre, ráadásul az ID. család hivatalos bevezetése is még indén megkezdődhet az országban.

Volkswagen ID.3

Éves szinten közel 600000 darab járművet kívánnak legyártani az Anting és Foshan-béli gyáraikban, ráadásul az e-tron SUV helyi gyártása is beindítás alatt van az Audi changchuni üzemében. Az élet tehát visszatérni látszik az országba és remélhetően ez még több e-autó előállítását fogja jelenteni a belsőégésűek rovására!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!