A Mercedes-Benz egyik slágerterméke a Vito, amiből már 2017. óta létezik tisztán elektromos kivitel is. Anno még Gaben írta meg, mit alkotott a Mercedes- Benz eVito néven: „A gyártó szerint az eVito egy közepes méretű kisteherautó, 41,4 kWh teljesítményű akkucsomaggal és 150 km hatótávval. A 84 kW-os motor pedig 120 km/h végsebességet biztosít.”
Ennek a gépjárműnek érkezik meg hamarosan a ráncfelvarrott kivitele, amiből természetesen még a belsőégésű motoros kivitel a prioritása a vállalatnak, de az elektromos meghajtású változat is sok újdonságok kap majd: nagyobb akkupakk, erősebb motor és DC villámtöltési képesség (a jelenlegi generációban erre nincs lehetőség).
A számok nyelvén ez 100 kWh-s akkupakkot jelent, amiből 90 kWh lesz elérhető a felhasználónak, szemben a mostani 41,4 kWh-val. Az elektromos motor teljesítménye is ugrik egy jókorát, 84 kW-ról 150 kW-ra, amiből 70 kWh a folyamatos terhelésénél felhasználható. A Mercedes-Benz elmondása szerint 26,2 kWh/100 km lesz az új eVito átlagfogyasztása, ami mellett is meglehet az akár 421 km hatótáv, igaz NEC ciklus szerint mérve.
A három fázisú AC fedélzeti töltő 11 kW-os lesz, Delhi gyártmányú és folyadékhűtéses, míg a DC villámtöltés CCS szabványon keresztül valósul meg. Alapból 50 kW teljesítményfogadással, de opcionálisan ez akár 100 kW is lehet. Az előtöltést, a légkondicionálást és a magát a töltést is lehet majd szabályozni és távolról vezérelni a megújuló Mercedes Pro connect megoldás révén.
A végsebesség is megnő majd, 160 km/h-ra, bár tegyük hozzá, hogy ekkora homlokfallal nem igazán érdemes ilyen sebességet tartósan megválasztani az eVito esetében. Ha már méretek, két méretben is választható majd az újdonság: 5,14 (alapkivitel) és 5,37 méter (hosszított). A személyszállításra is alkalmas eVito kivitelben 9 személy tud utazni, így az újdonság akár transzferjáratnak is beállítható. Az árakról még nem volt szó, de a jelenlegi eVito német kezdőára 45 710 euró.