Augusztus végén szivárgott ki a Renault e-autós terve, melyben tisztán látható volt, hogy 2022 körül érkezik egy elektromos Twingo. Ezzel a lépéssel a vállalat közvetlen riválist tud állítani a Volkswagen e-Up!-nak és az A szegmens más elektromos hajtású ferde-hátú modelljeinek.
Akkor Ali Kassai, a Renault terméktervezésért felelős vezetője így nyilatkozott az Autocar-nak: “Eredetileg is azt terveztük, hogy elkészítjük a Twingo tisztán elektromos változatát, majd láttuk, hogy alig van néhány töltőállomás és ezért lelassítottuk a projektet. Inkább a Zoe mellett tettük le a voksunkat, és most már készen állunk a Twingo elektromosítására is.“
Olyannyira, hogy a Renault bemutatta legújabb tisztán elektromos modelljét, a Twingo Z.E.-t.
Hasonlóan a többi kisautóból lett elektromos autóhoz, az új elektromos Twingo is megtartja a hagyományos meghajtású modell vonalait. Azonban az 1,0 literes belsőégésű motor helyett egy elektromos motor dolgozik a városi kisautó hátsó tengelyén.
A Twingo Z.E. 81 lóerővel és 160 Nm-es nyomatékkal bír, ezekkel a számokkal pedig négy másodperc alatt gyorsul ötvenre, végsebessége 135 km/h-ban lett limitálva.
A Twingo Z.E. egy 22 kWh-s akkumulátort kapott, ami WLTP mérés szerint vegyes használattal 180 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel, városi használat esetén akár 250 kilométerre is növekedhet a megtehető hatótáv. A gyártó szerint így alakulnak a töltési idők:
- 63 perc – 22 kW töltővel (0-80%)
- 2 óra 10 perc – 11 kW töltővel (0-80%)
- 4 óra – 7.4 kW töltővel (0-100%)
- 8 óra – 3.7 kW töltővel (0-100%)
Ezzel a lépéssel a Renault is elérte, hogy végre legyen egy pénztárcabarát tisztán elektromos városi autója és egyben az ötödik tisztán elektromos modelljét dobták a piacra olyan modellek mellett, mint a Twizy, Zoe, Kangoo Z.E és a Master Z.E.
2021-ben pedig megérkezik a jóárasított tisztán elektromos Dacia!