Szerencsére a japán márka is szívén viselte az e-autózást a korszak kezdetén, így már már elmondható, hogy a Leaf az egyik legkeresettebb ilyen autó a világon. Az értékesítési számokon pedig meg is látszik mindez, hiszen a megfizethető árú és akár egy család számára is elég helyet biztosító kategória egyik legjobb vétele.
Éppen ezen népszerűség miatt merül fel sokakban, mi lesz majd a sok akkumulátorral, amik az autó nagyjából 10 évesre tervezett élettartama után fennmarad. Nos, nekik jó hírrel szolgálhatunk, ugyanis a Nissan kutatásai szerint egy átlagos Leaf akkumulátora 10-12 évvel is túlélheti az autót, tehát közel 22 évig tud mindennapos szolgálatot biztosítani. Az adatokat arra a közel 22ezer eladott Leafre alapozzák, ami 2011 óta talált gazdára Európában. Erről Francisco Carranza beszélt egy konferencián, aki a Nissan energiaszolgáltatási területén dolgozik jelenleg is. A Leaf egyébként Dániában, Angliában és Németországban is hivatalos jóváhagyást kapott, hogy egy házi erőmű energiatároló egységeként funkcionáljon.
A cég jelenleg három területen is kamatoztatni tudja a kiszolgált pakkokat. Az első az energiatároló megoldások létesítésében rejlik. Legújabb projektjük Amszterdamban található, egy 3 megawattos energiatároló formájában, ami a Johan Cruijff Arena napelemei által megtermelt elektromosságot raktározza el! Ide 148 darab használt és új pakk került telepítésre.

Végül régebbi olvasóink egyik kedvenc cikkét is idehoznám, amiben beszámoltunk egy szokatlan, de hasznos megoldásról. Itt a Nissan olyan utcalámpákat telepített, amiket használt akkumulátorok látnak el energiával. Természetesen napelemek táplálják vissza azt az energiát, amit a LED-es izzók éjjel elhasználtak.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/














