Hivatalosan is bemutatkozott a Skoda Citigo e iV, várhatóan 20 ezer € alatt indul az ára!

0

A várakozásokkal megegyezően hivatalosan is bemutatta a Skoda az első elektromos autóját, a Citigo e iV-t. A Volkswagen konszern esetében ez a 3. olyan kisautó, ami az e-Up! alapjaira építkezik.

Citigo e oldalnézet – kiköpött e-Up!

Az autó meghajtásáról egy 61 kW-os (82 LE) elektromos motor gondoskodik, 210 Nm megléte mellett. Elsőre nem is tűnik soknak, de azt figyelembe kell venni, hogy az autó súlya is viszonylag alacsony. Pontos adatot erről még nem közölt a Skoda, ellenben a hosszúsággal és a szélességgel, ami rendre 3597, valamint 1645 mm.

A gyár elmondása szerint a Citigo e 12,5 mp alatt fog felgyorsulni 100 km/h-ra. De ennél sokkal fontosabb adat az akkupakk mérete és az általa biztosított hatótáv: 36,8 kWh-s lesz a kapacitás, ezzel 265 km (WLTP) megtehető távolságot adva az újdonságnak. A villámtöltő bemenete természetesen CCS kombó, azonban a pontos töltési teljesítmény fogadásáról nem esett szó. Várhatóan ez a képesség a ma elfogadottnak mondható 50 kW lesz a Citigo e esetében. A Skoda úgy számol, hogy 7,2 kW-os falitöltő esetében 4 óra, míg otthoni fali aljzat (2,3 kW) közel 12 óra szükséges majd a 80%-os töltöttség eléréséhez, amennyiben szinte üres akkuval gurulunk egy ilyenhez. Sajnos a fedélzeti töltő méretéről pontos adataink nincsenek még.

Citigo e gépészet

A Citogo e csak 5 ajtós változatban lesz megvásárolható, míg a hűtőrács színe minden esetben az autó színéhez fog igazodni. Alapáras lesz a LED-es nappali menetfény (DLR) is, kiegészülve ködfényszórókkal. A rendelhető kerékméretek 14-16 colban alakulnak, felszereltségi szinttől függően. Választhatóak lesznek exkluzív színek is az autóhoz, ezek nevei: Napraforgó Sárga, Tornádó Piros, Cukorka fehér. A típus sorozatgyártása az év 2. felében indulhat. A hátsó ajtóra felkerült a Skoda felirat, és a “iV” jelzés. Több mint valószínű, hogy a “iV” jelzés a csehek saját elektromosított modellcsaládjának a neve, ezért minden külső forrásból tölthető autójukra felkerül a megkülönböztető jelzés.

Nem esett hivatalos szó az autó áráról, erről jelenleg csak tippjeink vannak, ebben az esetben a mi „nem hivatalos” információinkat tudom megosztani veletek: a Škoda Citigo-e alapára 420 000 CZK körül indul, ami átszámolva 16 ezer euróra jön ki. Ez megegyezik azon várakozásokkal, miszerint az autó ára 20 ezer euró alatt indul majd. Ha 320 Ft-os euróval felszorozzuk, a 16 ezer eurót, hozzáadunk némi járulékos költséget (kb 30%), és levonjuk a maximum 1,5 millió forintos állami támogatást, akkor az egyenleg 5,1 millió Forint, ami igen baráti egy új elektromos autóért! Nem rossz, igaz?

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!