A kiszállításokkal foglalkozó vállalat az első Semi jelentkezők között volt, amikor jelentkezni lehetett a Tesla tesztflottájába. Pontosabban 10 darabra tartottak igényt.
A DHL konkrétan az alábbi dolgokra kíváncsi:
- A kiszállítás sebessége, távolságok szerint osztályozva (városon belül, városokon keresztül, országokon át)
- Országos kiszállítások esetében a költséghatékonyság mértékére
- Milyen mértékben javul a Semi kamiont használó sofőr közérzete és elégedettsége
Az első kamionok 2019-ben érkezhetnek meg a megrendelőkhöz, de a DHL már most elégedett a döntésével, hiszen ezek a járművek nem kevés pénzt és üzemanyagot spórolhatnak majd meg a vállalatnak. Jim Monkmeyer a DHL egyik vezető-beosztású munkatársa ( president of transportation at DHL Supply Chain) is nyilatkozott:
„ Számításaink szerint 1 kamiont nagyjából 1,5 év alatt fogunk tudni visszafizetni, figyelembe véve az üzemanyag és karbantartás költségeit is. A karbantartáson nagyon sokat tudunk megtakarítani, hiszen ezek a járművek jóval egyszerűbb motorral és technikával rendelkeznek.”
A Daimler is úgy számol, saját elektromos teherautójuk megtérülése nagyjából 2 év lehet. Ezek szép számok, ám az idő majd bebizonyítja, hogy valóban tarthatóak-e ezek?
A másik kérdés, ami a DHL-t érdekli, az a tölthetőség, vagyis hogy mennyi időt kell az akkumulátorok töltésével töltenie egy szállítmánnyal megrakott kamionnak. A Tesla valószínűleg megpróbálja majd lenyűgözni a szállítmányozási ipart a Megacharger hálózattal, ami direkt a Semi töltéséhez lett kitalálva, ám erről egyelőre nincs információnk. (a lenti képen a Semi feltételezett töltőportja látható, amin keresztül a Megacharger töltheti)
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.