Miközben a BMW Group továbbra is elsődlegesen a nagy-britanniai Oxfordban tervezi a kizárólag akkumulátorral hajtott MINI modellek sorozatgyártását, a márka folyamatos stratégiai fejlődésének hosszú távú fenntartása érdekében a vállalatcsoport a jövőben a szigetországgal párhuzamosan, a hálózatról tölthető gépkocsik legnagyobb piacának számító Kínában is beindítaná a károsanyag-kibocsátástól mentes MINI-k tömegtermelését.
A BMW Group előrehaladott tárgyalásokat folytat a MINI márka globális sikertörténetének továbbfejlesztéséről, amelynek középpontjában egy új együttműködési megállapodás áll. A brit prémiumgyártó folyamatos stratégiai fejlődésének hosszú távú fenntartásához vezető kulcspont a jövőbeni, tisztán elektromos meghajtású MINI modellek sorozatgyártásának megosztása a márka otthonát jelentő Nagy-Britannia és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között, a BMW Group ezért a napokban egy „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Miközben a brit prémiumgyártó oxfordi létesítménye 2019-ben megkezdi az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell tömegtermelését, az új, Kínában megkötendő együttműködési megállapodás is a MINI károsanyag-kibocsátástól mentes jövőképe melletti egyértelmű elköteleződést tükrözi.
A MINI márkát övező stratégiai fejlesztéstől függetlenül a BMW Group a jövőben még tovább bővíti kínai partnere, a Brilliance oldalán kiépített és a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozásnak megágyazó, rendkívül sikeres együttműködését. Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek. Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.
A BBA az elmúlt években kulcsfontosságú szereplőként járult hozzá ahhoz, hogy Kína és az ázsiai régió a BMW legnagyobb piacává érjen, és mint ilyen, a MINI Kínában tervezett stratégiai fejlesztése előtt is ékes példaként szolgál. 2017-ben csak Kínában hozzávetőlegesen 560 000 darab új BMW modell talált gazdára, amely több, mint a bajor prémiumgyártó második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítménye. A MINI értékesítési tabelláján Kína tavaly a negyedik legnagyobb piacként zárta az évet, körülbelül 35 000 új gépkocsi értékesítésével, amely ugyancsak a brit prémiumgyártó globális növekedésében rejlő potenciált erősíti.