Kína lehet a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek második otthona

0

Miközben a BMW Group továbbra is elsődlegesen a nagy-britanniai Oxfordban tervezi a kizárólag akkumulátorral hajtott MINI modellek sorozatgyártását, a márka folyamatos stratégiai fejlődésének hosszú távú fenntartása érdekében a vállalatcsoport a jövőben a szigetországgal párhuzamosan, a hálózatról tölthető gépkocsik legnagyobb piacának számító Kínában is beindítaná a károsanyag-kibocsátástól mentes MINI-k tömegtermelését.

A BMW Group előrehaladott tárgyalásokat folytat a MINI márka globális sikertörténetének továbbfejlesztéséről, amelynek középpontjában egy új együttműködési megállapodás áll. A brit prémiumgyártó folyamatos stratégiai fejlődésének hosszú távú fenntartásához vezető kulcspont a jövőbeni, tisztán elektromos meghajtású MINI modellek sorozatgyártásának megosztása a márka otthonát jelentő Nagy-Britannia és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között, a BMW Group ezért a napokban egy „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Miközben a brit prémiumgyártó oxfordi létesítménye 2019-ben megkezdi az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell tömegtermelését, az új, Kínában megkötendő együttműködési megállapodás is a MINI károsanyag-kibocsátástól mentes jövőképe melletti egyértelmű elköteleződést tükrözi.

A MINI márkát övező stratégiai fejlesztéstől függetlenül a BMW Group a jövőben még tovább bővíti kínai partnere, a Brilliance oldalán kiépített és a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozásnak megágyazó, rendkívül sikeres együttműködését. Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek. Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.

A BBA az elmúlt években kulcsfontosságú szereplőként járult hozzá ahhoz, hogy Kína és az ázsiai régió a BMW legnagyobb piacává érjen, és mint ilyen, a MINI Kínában tervezett stratégiai fejlesztése előtt is ékes példaként szolgál. 2017-ben csak Kínában hozzávetőlegesen 560 000 darab új BMW modell talált gazdára, amely több, mint a bajor prémiumgyártó második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítménye. A MINI értékesítési tabelláján Kína tavaly a negyedik legnagyobb piacként zárta az évet, körülbelül 35 000 új gépkocsi értékesítésével, amely ugyancsak a brit prémiumgyártó globális növekedésében rejlő potenciált erősíti.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]