Ahogy a Volkswagen-Csoport márkái évről évre növekednek, úgy növekednek a fejlesztési lehetőségeik is, elég csak mostani hírünket alapul venni.
A VW tervei szerint 2030-ra a teljes palettájuk elektromos autókból állna majd, ami azt jelenti hogy nagyjából a Skoda Citigo-tól a Lamborghini Terzo Millenio-ig (nyitóképünkön) mindegyik jármű vagy hibrid, vagy tisztán elektromos lesz. Már 2025-re 80 elektromos variánssal készülnek, amiből 50 lesz tisztán elektromos és 30 pedig plug-in hibrid.
Ha a Porsche példáját nézzük, erre meg is van a nagy esély. A Panamera eladásait 60%-ban már most is a plug-in verzió teszi ki Európában és a kereslet egyre csak nő ezen verzió iránt! De gondoljunk akár az érkező Mission E-re, minden ezzel kapcsolatos hír nagy figyelmet kap.
A Volkswagen-Csoport jelenleg 2 padlólemez kategóriát tart fenn és csiszolgat, ha e-autókról van szó.
– MEB (Modular Electrification Toolkit): ez a padlólemez lesz az alapja a 2020-ban érkező I.D. termékcsaládnak és az elektromos Audi, Skoda és Seat modelleknek is.
– PPE (Premium Platform Electric): Elsősorban az Audi prémium modelljei és a Porsche fog osztozni ezen a padlólemezen.
A még nem hivatalos 3. verzió pedig:
– SPE (Supercar Platform Electric): A címben említett padlólemez lesz ő, sokkal alacsonyabb fekvéssel, mint az előző kettő. A Porsche csak 2025-ben fogja bemutatni valószínűleg és olyan kétajtós szuperautóknak lehet az alapja, mint a Porsche 911, Cayman, Boxster, Audi R8 e-tron, vagy a Lamborghini egyes modelljei.
Ám a VW-Csoport szerint korai még az SPE padlólemezről beszélni, az még a nagyon távoli jövő!