Töltés nélkül jutott el a BMW iX3 Debrecenből Münchenbe

0

A BMW iX3 most épp megdöntötte az 1 000 kilométeres hatótávot egyetlen töltéssel, és még így is maradt benne tartalékenergia. A BMW új elektromos SUV-ja igazi hatótávbajnoknak bizonyult, hiszen több mint 1 000 kilométert tett meg anélkül, hogy egyszer is töltőre dugták volna. A kérdés szinte adja magát: képes valóban 1 000 kilométernél többet megtenni a BMW vadonatúj elektromos modellje? A jelek szerint igen.

A Neue Klasse technológia első igazi bizonyítéka

A 2026-os modellévű iX3 a BMW új korszakának nyitánya, hiszen ez az első olyan elektromos modell, amely a vállalat Neue Klasse platformjára épül. A gyártó már korábban is azt ígérte, hogy az iX3 hatótávban és töltési teljesítményben iparági etalon lesz. Úgy tűnik, ezt most látványosan sikerült igazolni. A Gen6 alapokra épülő elektromos SUV a BMW jelenlegi villanyautó-kínálatához képest „hatalmas ugrást” jelent. A gyártó ígérete szerint akár harminc százalékkal nagyobb hatótávot és lényegesen gyorsabb töltést nyújt, mint a korábbi elektromos modelljei.

Debrecenből Münchenbe – töltés nélkül

A bizonyítás kedvéért a BMW mérnökei extrém próbatétel elé állították a modellt. A Debrecenben működő gyárból – ahol az iX3 készül – egészen a németországi Münchenig hajtottak, és a teljes út alatt egyszer sem álltak meg tölteni. A több szempontból is „példátlan” 1 000 kilométeres távot úgy teljesítették, hogy mire megérkeztek a BMW Welt épületéhez, az iX3 még több mint 20 kilométernyi hatótávot jelzett.

A teljesítmény a BMW szerint „rendkívül erős üzenet a modern elektromos járművek valós használhatóságáról”.

Extrém takarékossággal hozták ki a maximumot

A csapat kerülte az autópályákat, és minden lehetséges módon igyekezett minimalizálni az energiafelhasználást. A Bécsbe érkezéskor még mindig 53 százalékon állt az akkumulátor. Innentől a mérnökök lekapcsolták a klímát, a fűtést és még a rádiót is, hogy még tovább nyújthassák a hatótávot. Amikor az iX3 végül begurult a müncheni BMW Welt elé, összesen 1 007,7 kilométert tett meg, vagyis egyértelművé vált, hogy a Neue Klasse technológia valódi körülmények között is átlépi az 1 000 kilométeres álomhatárt.

Háromféle hatótáv-adat: WLTP, EPA és a valóság

Miközben a BMW iX3 hivatalosan legfeljebb 800 kilométeres WLTP hatótávot kapott, a mostani demonstráció megmutatta, hogy a valós vezetésben akár jóval többre is képes lehet – ha a körülmények kedveznek.

400 kW feletti csúcstöltés – brutális teljesítmény

Az iX3 800 voltos rendszerarchitektúrája akár 400 kW-os csúcstöltést tesz lehetővé. A tesztvideó végén jól látható, hogy a töltési teljesítmény a 404 kW-ot is elérte, ami jelenleg a leggyorsabb töltési értékek közé tartozik az iparágban.

Gyártás, piacra lépés és árak

A modellt a BMW debreceni üzemében gyártják, az európai kiszállítások 2026 elején kezdődnek. A modell elsőként BMW iX3 50 xDrive néven kerül piacra, ennek a magyarországi alapára bruttó 27 750 000 forint. Az első példányokat a vásárlók 2026 tavaszától vehetik át. 2027 elején érkezik két kedvezőbb árú változat, az iX3 40 sDrive és az iX3 40 xDrive.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!