A Mercedes-Benz hamarosan bemutatja legújabb, teljesen elektromos családi SUV-ját, amely az EQB utódjaként, de már az új névhasználati rendszer szerint GLB EQ technológiával néven érkezik. A modell jelenleg a végső tesztelési fázisban jár, ám a gyártó már most megosztotta az első hivatalos képeket és adatokat a 2025. december 8-i premier előtt.
Búcsú az EQ-nevektől – egységesítés a Mercedesnél
A modellváltással a Mercedes fokozatosan búcsút int az „EQ” almárkás elnevezéseknek, és visszatér az egységes névrendszerhez. Így az eddig EQB néven ismert elektromos SUV a jövőben egyszerűen GLB lesz, EQ technológiával. Az első, 2021-ben debütált generáció éppen kifutóban van, miközben az utódmodell már a háttérben készül a bemutatóra.
A stuttgarti gyártó hangsúlyozta, hogy az EQB az egyik legsikeresebb elektromos Mercedes volt az elmúlt években. Az új GLB bemutatója 2025. december 8-án lesz, a piaci bevezetés pedig 2026 elején várható. A CLA-hoz hasonlóan eleinte csak teljesen elektromos kivitelben lesz elérhető, majd később 48 voltos lágyhibrid verzióval is bővül a kínálat.

Szélsőséges teszteken a jövő SUV-ja
A Mercedes mostani előzetesében műszaki részleteket és belső képeket is közzétett. A GLB a kompakt és középkategória közé pozicionált modell, amelyben a teljes műszerfalat átfogó Superscreen kijelző uralja a látványt.
A karosszéria formája egyelőre csak jégbe burkolt tesztfotókon látható, mivel a gyártó extrém körülmények között teszteli az autót. A hő- és fagytesztek jelenleg is zajlanak a sindelfingeni klímatunnelben, ahol –40 és +40 Celsius-fok között vizsgálják az autó működését.

Kétszer gyorsabb fűtés, feleannyi energia
A Mercedes szerint az új elektromos GLB hideg környezetben kétszer gyorsabban melegíti fel az utasteret, mint az előző EQB. Egy mínusz 7 fokos, 20 perces teszten az autó feleannyi energiát használt fel a fűtéshez, miközben gyorsabban érte el a komfortos hőmérsékletet.
A fűtés automatikusan elindul, amint valaki beül az autóba. A tesztelők azt is vizsgálják, mennyi idő alatt olvad le a jeges szélvédő: a Mercedes szerint –15 és –20 fok között mindössze 15 perc alatt vezetésre kész állapotba kerül az autó. A fejlesztés kulcsa az új generációs hőszivattyú, amely a Vision EQXX koncepció hatékonysági tapasztalataira épül. A rendszer három hőforrást használ: környezeti levegő, akkumulátor és motor hulladékhője, így jelentősen csökkenti az energiafelhasználást hideg időben is.

Modern, digitális utastér Superscreen kijelzővel
A belső térben a modellváltással megjelenik a hatalmas Superscreen kijelző, amely az egész műszerfalon végigfut, hasonlóan az új elektromos CLA-hoz. A negyedik generációs MBUX infotainment rendszer kapott helyet, a dizájn pedig lebegő középkonzollal és tágasabb helykínálattal párosul.
A fej- és lábtér a nagy panorámatető ellenére is nagyobb lett, különösen a hátsó sorban. A GLB továbbra is öt- vagy hétszemélyes kivitelben érkezik, ahol a hátsó üléssor állítható. Az ötüléses verzióban ez extraként rendelhető lesz.

600+ km hatótáv és 320 kW-os villámtöltés
Az új Mercedes GLB EQ technológiával a MMA platformra épül, amelyet először az új CLA-ban láthattunk. Az 800 voltos rendszer akár 320 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz, így a 85 kWh-s akkumulátor 10-ről 80 százalékra mindössze 22 perc alatt tölthető.
A WLTP-hatótáv meghaladhatja a 600 kilométert, a gyári adat pedig akár 700 km környékén alakulhat. A kínálat várhatóan három fő változatból áll majd:
- GLB 200 EQ technológiával: 58 kWh LFP akkumulátor, hátsókerék-hajtás
- GLB 250+: 85 kWh akkumulátor, hátsókerék-hajtás
- GLB 350 4MATIC: 265 kW-os összkerékhajtás
A Mercedes ezzel ismét egy olyan elektromos családi SUV-ot hoz, amely a hatótávot, a töltési sebességet és a kényelmet ötvözi – a dizájn és a technológia legújabb irányvonalával.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













