605 kilométeres hatótáv: a Leapmotor megnyitotta a B05 előrendelését Kínában

0

A Leapmotor megkezdte első kompakt elektromos modellje, a B05 előértékesítését, ezzel együtt pedig végre nyilvánosságra hozta a legfontosabb műszaki adatokat is. A kínai piacon Lafa 5 néven ismert autó felsőbb felszereltségei LiDAR-rendszert is kapnak a tetőre, ami a fejlett vezetéstámogató funkciókat segíti. Ez már önmagában komoly fegyvertény a kategóriában, hiszen a legtöbb vetélytárs csak drágább modellek esetében kínál hasonló megoldást.

Kompakt méret, prémium technológia

B05-öt a Leapmotor a 2025-ös müncheni IAA Mobility kiállításon mutatta be, de akkor még sem az árakat, sem a belső tér képeit, sem a műszaki részleteket nem hozták nyilvánosságra. Most viszont, hogy elindultak a kínai előrendelések, minden fontos adat napvilágra került. Az új modell a Volkswagen ID.3 és a Kia EV4 közvetlen riválisa lehet, árban viszont lényegesen versenyképesebb.

Árak és kedvezmények Kínában

A kínai piacon a Lafa 5 alapára 105 800 jüan, ami kb. 12 800 eurónak felel meg. Összesen öt felszereltségi szint közül választhatnak a vásárlók, a legmagasabb ár 131 800 jüan (körülbelül 16 000 euró). Az előrendelők számára a Leapmotor külön bónuszt is kínál: 99 jüanos (12 eurós) előleg befizetése esetén 12 500 jüan (1500 euró) értékű kedvezménycsomag jár. A modell hivatalosan november 28-án lép piacra, a kiszállítások pedig rögtön ezt követően indulnak.

Kétféle akkumulátor, akár 605 kilométer hatótáv

4,43 méter hosszú, ötajtós elektromos autó kétféle akkumulátorváltozattal készül: 56,2 kWh és 67,1 kWh kapacitással. A CLTC szabvány szerinti hatótáv így 515 és 605 km között alakul, ami ebben az árkategóriában kimagasló érték. Bár a maximális töltési teljesítményt a gyártó egyelőre nem közölte, annyit elárult, hogy 30-ról 80%-ra mindössze 18 perc alatt tölthető az akkumulátor – ami szintén lenyűgöző adat a kompakt kategóriában.

Erős teljesítmény és fejlett vezetéstámogatás

A hátsó tengelyre szerelt villanymotor kétféle teljesítményszinttel érhető el: 132 kW (180 LE) vagy 160 kW (218 LE). A végsebesség 160 és 170 km/h között alakul, tehát a modell nemcsak hatékony, hanem kifejezetten dinamikus is. A csúcsverziók tetőre szerelt LiDAR-szenzorral és Qualcomm 8650 chipre épülő vezérlőrendszerrel működnek, amely akár 200 TOPS számítási teljesítményt is elér. Ez lehetővé teszi az autonóm vezetés magasabb szintjét, amely eddig csak prémium márkáknál volt megszokott.

2026-ban jön a sportos Leapmotor B05 Ultra

A Leapmotor 2026 közepére tervezi a B05 Ultra bevezetését, amely sportosabb kivitelként érkezik. Ez a verzió egyedi karosszériakészletet, nagyobb hátsó légterelőt és különleges matt fényezést kap majd. A cél, hogy a modell még látványosabban kitűnjön a kompakt elektromos autók mezőnyéből, és megmutassa, hogy a kínai gyártók is képesek stílusos, technológiailag fejlett, mégis megfizethető elektromos autókat kínálni.

A Leapmotor B05: komoly kihívás az európai márkáknak

Leapmotor B05 a 2026-os év egyik legígéretesebb kínai elektromos autója lehet, hiszen alacsony ár600 km feletti hatótáv és fejlett technológiai megoldások jellemzik. A modell tökéletesen illeszkedik abba a stratégiába, amelyben a kínai gyártók fokozatosan hódítják meg az európai piacot, elérhető alternatívát kínálva a nagy nevű gyártók modelljeivel szemben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!