A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse hivatalosan is megerősítette, hogy az új, Neue Klasse platformra épülő elektromos modell neve i3 lesz. A gyártás 2026 második felében indul Münchenben, majd további üzemekben is megkezdik az előállítást.
„A 3-as sorozat nyolcadik generációjával a Neue Klasse és annak technológiai klaszterei a BMW márka magjába kerülnek” – mondta Zipse a vállalat negyedéves eredménybeszámolóján. A projekt jelenleg NA0 kódnéven fut, és gyakorlatilag a 2023-as IAA-n bemutatott Vision Neue Klasse koncepcióautó sorozatgyártású változata lesz. Az új modell nemcsak dizájnban, hanem technológiában is új korszakot nyit a márka életében.
A szedán i3 technikai újdonságai
A hamarosan érkező i3 egy alacsony építésű, 3-as szedán formátumú elektromos autó lesz, amely néhány elemében eltér az SUV-jellegű iX3-tól. Míg az iX3 120 milliméter magas hengeres cellákat használ, addig az i3 95 milliméter magas, de azonos, 46 milliméteres átmérőjű cellákat kap. A hajtásrendszer moduláris, ugyanaz, mint az iX3 esetében, viszont az i3 teljesítménye várhatóan valamivel alacsonyabb lesz, mivel más akkukonfigurációval dolgozik.

Rekordérdeklődés az új iX3 iránt
Zipse kiemelte, hogy az új iX3 iránt rendkívül erős a kereslet. „Már most elkezdtük felvenni a rendeléseket, és azok meghaladják a várakozásainkat” – mondta. „Csak Európában a megrendelések már 2026 második feléig nyúlnak. Ez kivételesen erős kezdést jelent a modell számára.”
A BMW-nél tehát a Neue Klasse bevezetése nemcsak technológiai, hanem piaci áttörés is lehet, hiszen már az első modellekre is hatalmas az érdeklődés.
A Neue Klasse technológiái más modellekben is megjelennek
A vezérigazgató szerint a Neue Klasse fejlesztései nem maradnak kizárólag ezen a platformon, hanem részben a CLAR architektúrába is integrálják őket. „2026 folyamán megmutatjuk, hogyan kerülnek át a Neue Klasse fejlesztései más modellekbe, például a 7-es sorozatba és az X5-ösbe” – tette hozzá Zipse.
Bár konkrétumokat nem árult el, valószínű, hogy a hatodik generációs elektromos hajtásláncokat a BMW más szériáiban is alkalmazni fogja. Mivel a Neue Klasse 800 voltos architektúrára, míg a CLAR 400 voltos rendszerre épül, a mérnököknek ki kell dolgozniuk a két technológia közötti kompatibilitást. A CLAR platform továbbra is prizmatikus cellákat használ moduláris rendszerben, míg a Neue Klasse cell-to-pack elrendezésű hengeres cellákat kap. A két platform között várhatóan szinergiák alakulnak ki a vezetéstámogató rendszerek területén is.
40 új modell érkezik 2027-ig
Zipse szerint a BMW 2027-ig negyven új modellt és modellfrissítést vezet be világszerte, amelyek a Neue Klasse technológiáira és formavilágára épülnek. „Ez az új BMW-generáció hatalmas lendületet ad majd a már most is széles és népszerű modellkínálatunknak – mondta –, olyan technológiai megoldásokkal, amelyek a helyi piacok igényeihez igazodnak.”
Kína kulcsszerepben a fejlesztésekben
A BMW külön figyelmet fordít a kínai piacra. „A Neue Klasse termékeinket, amelyeket Kínában indítunk, helyi mérnöki csapatainkkal és kínai partnereinkkel közösen fejlesztjük – a piac igényeinek megfelelően, a piacon belül” – emelte ki Zipse.
A Neue Klasse architektúrája lehetővé teszi, hogy a vezető kínai technológiai cégek, mint az Alibaba Banma, a DeepSeek vagy a Momenta, fejlesztéseit integrálják a BMW ökoszisztémájába. Így a kínai vásárlók olyan digitális funkciókat kapnak, amelyek már megszokottak számukra a helyi piacon.
Gyártás több kontinensen
A BMW már 2024-ben bejelentette, hogy kínai gyárait is felkészíti a Neue Klasse bevezetésére. A BMW Brilliance Automotive (BBA) vegyesvállalat jelenleg is gyártja az i3 eDrive 35L modellt, amely a 3-as sorozat kínai, elektromos változata.
Az új i3 azonban ennél jóval fejlettebb technológiai szintet képvisel majd. A gyártás a müncheni üzem mellett a mexikói San Luis Potosí gyárban is elindul – ezzel a BMW globális szinten biztosítja a Neue Klasse termékcsalád bevezetését.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













