A Xiaomi hivatalosan is megnyitotta müncheni kutatás-fejlesztési központját, amely az első ilyen létesítménye Kínán kívül. A központ kifejezetten az elektromos autók fejlesztésére összpontosít, és kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a kínai technológiai óriás 2027-ben beléphessen az európai autópiacra.
A Xiaomi gyors felemelkedése az elektromos autózásban
A vállalat eddig leginkább okostelefonjairól és e-rollereiről volt ismert, de 2024-ben belépett az elektromos autók világába. Első modellje, a Xiaomi SU7, amely a Porsche Taycanra emlékeztet, óriási sikert aratott Kínában. A cég 229 nap alatt szállította ki az első 100 ezer darabot, az újabb 100 ezret pedig mindössze 119 nap alatt.
A nyáron piacra került második típusuk, a YU7 elektromos SUV ami tovább növelte a lendületet. A Xiaomi mára már több mint 300 ezer kiszállítást teljesített, beleértve a Nürburgringen rekordidőt futó SU7 Ultra sportváltozatot is.
München: több, mint fejlesztési központ
A müncheni központ kezdetben 50 alkalmazottal indul, de a LinkedInen további több mint 20 nyitott pozíció is elérhető. A központ fókuszában a nagy teljesítményű járműprojektek, az elektromos technológiák, a dizájninnovációk és a csúcskutatások állnak.
A toborzás azonban messze túlmutat a K+F-en. A Xiaomi országigazgatót, értékesítési vezetőt, logisztikai és utóértékesítési szakembereket keres, ami azt jelzi, hogy München nemcsak fejlesztési bázis, hanem a 2027-es piacra lépés előkészítő központja is.
Német szakértők és BMW-s vezetők a Xiaomi csapatában
„Ez a központ kulcsfontosságú a termékek európai szabványokhoz való igazításához” – mondta Beatrix Keim autóipari szakértő a Handelsblattnak.
A központ vezetője Rudolf Dittrich, a BMW Motorrad korábbi menedzsere, aki jelenleg a Xiaomi EV Europe R&D Centre vezetőjeként szerepel a LinkedInen. Augusztusban az is kiderült, hogy a Xiaomi megszerezte Kai Langert, a BMW i korábbi dizájnfőnökét is a müncheni csapat számára.
Nem a Xiaomi az egyetlen kínai autógyártó Münchenben
A város egyre inkább az elektromos autós kutatás központjává válik. Az Xpeng szeptemberben jelentette be saját K+F központját Münchenben, a Li Auto szintén rendelkezik itt telephellyel, míg a Nio már tíz éve működteti globális dizájnközpontját a városban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!