Botrány a német piacon: hazugságon kapták a Stellantis vezérét

0

Éles hangnemmel reagált a BYD a Stellantis első emberének kijelentésére, miután Antonio Filosa pontatlan adatokat közölt a Leapmotor németországi eladásairól. A kínai autógyártó szokatlanul kemény sajtóközleménnyel cáfolta a Stellantis vezérigazgatóját, és ezzel azonnal a figyelem középpontjába került az ügy.

A Stellantis vezérigazgatója túl messzire ment?

Az autóipari vezetők általában óvatosan nyilatkoznak versenytársaikról, kerülve a közvetlen összehasonlításokat. Antonio Filosa azonban, aki nyár óta irányítja a teljes Stellantis csoportot, nyilvánosan állította, hogy a Stellantis és a Leapmotor közös vállalata, a Leapmotor International több autót adott el Németországban, mint a BYD.

Ez a kijelentés azért is volt meglepő, mert a tapasztalt vezetők többsége inkább saját cége erősségeit emeli ki, a riválisokkal való konfrontációt pedig igyekszik elkerülni.

A BYD nem hagyta annyiban

A BYD egy nap sem várt a válasszal. Nem Németországban, hanem az olasz leányvállalatán keresztül adtak ki egy kemény hangvételű közleményt, amelyben egyértelműen cáfolták Filosa szavait.

A közleményben ez állt: „A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa tegnapi nyilatkozatára reagálva, miszerint ‘a Leapmotor többet adott el, mint a BYD Németországban’, a vállalat a következő értékesítési adatokat tisztázza a német piacra vonatkozóan 2025 januárjától augusztusig: 8 610 új forgalomba helyezéssel a BYD jóval Leapmotor előtt jár, amely mindössze 3 536 járművet regisztrált. A BEV és PHEV szegmensben a BYD 5 852 tisztán elektromos modellt és 2 757 plug-in hibridet helyezett forgalomba, míg a Leapmotor csak 3 088 BEV-t és 448 PHEV-t tudott regisztrálni.”

Mit mutatnak a hivatalos adatok?

A német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) statisztikái megerősítik, hogy a BYD állításai lényegében helytállók, még ha a számok néhány tucat járművel el is térnek. Augusztus végéig a KBA szerint 8 563 új BYD került forgalomba Németországban, közülük 1 114 augusztusban. A Leapmotor ugyanebben az időszakban 3 531 járművet regisztrált, ebből 826-ot augusztusban.

Ha külön vizsgáljuk a kategóriákat, még egyértelműbb a különbség:

  • Tisztán elektromos (BEV) modellek: BYD – 5 803 darab, Leapmotor – 3 083 darab
  • Plug-in hibrid (PHEV) modellek: BYD – 2 775 darab, Leapmotor – 448 darab

Érdekesség, hogy a 448-as Leapmotor PHEV-adat szóról szóra egyezik a BYD közleményében közölt számmal.

Miért lett ekkora ügy belőle?

Önmagában Antonio Filosa téves kijelentése valószínűleg nem váltott volna ki komolyabb visszhangot. A helyzet azonban megfordult, amikor a BYD hivatalos közleményben támadta le a Stellantis vezérét. Így a téma hirtelen a nemzetközi autóipari sajtó címlapjára került, és a figyelem nemcsak az értékesítési számokra, hanem a két óriásvállalat közti egyre élesebb rivalizálásra is ráirányult.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!