Új, kiszivárgott dokumentumok szerint a BYD hamarosan piacra dobja a Yangwang U9 Track Edition verziót, amely elképesztő, 3000 lóerős teljesítménnyel érkezik. A kínai autógyártó már korábban is felhívta magára a figyelmet a Yangwang U9 bemutatásával, amely első teljesen elektromos szupersportautójaként négy fejlett villanymotort kapott, közel 1300 lóerő összteljesítménnyel.
Ez a modell mindössze 2,36 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, és különleges képességei között szerepelt, hogy a négy független motor révén saját tengelye körül is megfordulhatott, valamint a fejlett elektromos-légrugós futómű segítségével akár „átugorhatta” a kátyúkat is.
A BYD új fegyvere: Track Edition brutális erővel
A jelek szerint ez még csak a kezdet volt. A Kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium (MIIT) adatbázisában megjelent bejegyzések szerint a BYD egy pályahasználatra optimalizált kiadáson dolgozik, amely minden tekintetben a teljesítményre és a versenypályás élményre fókuszál.
Egy Track Edition modellnél általában a karosszéria aerodinamikai fejlesztése, a nagyobb leszorítóerő elérése, valamint a nagyobb teljesítményű fékrendszer beépítése a cél. A Yangwang U9 Track Edition esetében mindez adott – és még ennél is tovább mentek.
Négy motor, 3019 lóerő – egy új szint az elektromos sportautóknál
A dokumentumok szerint a BYD minden egyes keréknél új, 555 kW-os villanymotorokat alkalmaz. Ezek önmagukban is erősebbek, mint a legtöbb nagy teljesítményű elektromos autó teljes hajtáslánca. Négy ilyen motor együtt 2220 kW, vagyis 3019 lóerő rendszerteljesítményt ad. Ez az adat első hallásra akár elírásnak is tűnhet, de a kínai elektromos autóipar elmúlt évekbeli fejlesztéseit látva teljesen reálisnak tekinthető.
Pályára született dizájn és technológia
Bár a MIIT-bejegyzés nem tartalmaz minden teljesítményadatot, a végső bemutatón derül majd ki, hogy a Yangwang U9 Track Edition mire képes valójában. Az eddig kiszivárgott információk alapján az alapfelszereltség tartalmazza a 20 colos felniket 325/35 R20 méretű abroncsokkal, karbon tetőt, nagy méretű fix karbon hátsó szárnyat, valamint állítható lapátokkal rendelkező hátsó diffúzort az aerodinamikai hatékonyság növelésére.
Opcionálisan elérhető lesz normál vagy megnövelt méretű karbon első splitter, illetve elektromosan működtethető hátsó szárny is, a pályaigényekhez igazodva.
A világ egyik legextrémebb elektromos szupersportautója lehet
A Track Edition nemcsak a nyers erőről szól majd, hanem a kifinomult, pályaversenyzésre tervezett kialakításról is. Minden adottság megvan ahhoz, hogy a BYD Yangwang U9 Track Edition a világ egyik legerősebb és legextrémebb elektromos szupersportautója legyen, új szintre emelve a villanyautós teljesítményfogalmat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!