486 kW-os villámtöltéssel érkezett meg az új Xpeng P7

0

Az Xpeng hivatalosan is bemutatta a P7 elektromos szedán második generációját Kínában, amely jelentős technológiai és dizájnfejlesztésekkel érkezik. Az új modell már a gyártó 800 voltos architektúrájára épül, lehetővé téve a rendkívül gyors, akár 486 kW-os villámtöltést is.

A hatótáv a kínai CLTC-szabvány szerint akár 820 kilométer is lehet, míg a jármű három darab, házon belül fejlesztett Turing AI chippel dolgozik, melyek összesen 2500 TOPS számítási kapacitással rendelkeznek. A látványos formaterv, a méretnövekedés és a high-tech beltér mind a prémiumszegmens felé pozicionálják az új P7-et.

Elődje sikerére épít az új Xpeng P7

Az új P7 egy sikeres modell utódja: az első generációs P7 2020-ban debütált, és hamar a Xpeng legismertebb típusává vált. 2021-ben közel 60 ezer darabot értékesítettek belőle, ami akkor a teljes Xpeng-eladások több mint felét jelentette. A második generáció hivatalos bemutatójára Pekingben került sor.

Bár az első generáció is figyelemre méltó formavilággal rendelkezett, az új Xpeng P7 még tovább emel a színvonalon. A karakteres arányok, a letisztult tetővonal és az ultravékony LED fényszórók futurisztikus megjelenést kölcsönöznek az autónak. A légellenállási együttható mindössze 0,201, ami kategóriájában is kiemelkedően alacsony érték. A profil egyesek szerint a klasszikus Citroën CX vagy C6 modellekre emlékeztet.

Méretnövekedés és high-tech utastér

második generációs Xpeng P7 már a felső középkategóriát célozza. A modell 5,02 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,43 méter magas, míg a tengelytávja eléri a 3 métert. Az elődhöz képest 12 centiméterrel hosszabb karosszéria különösen tágas hátsó lábteret biztosít.

Az utastérben a modern technológia dominál. A középkonzol közepén egy 15,6 hüvelykes érintőképernyő található, amely három tengely mentén dönthető és mozgatható. A sofőrinformációkat egy kisebb kijelző biztosítja, míg az igazi látványosság egy 87 hüvelykes head-up display, amely a Huawei AR technológiájára épül. A rendszert mesterséges intelligenciával támogatott hangvezérlés is kiegészíti.

Turing AI chipek és 3-as szintű önvezetés

Az autóban található három Turing AI chip nem csupán az infotainment és navigációs funkciókat szolgálja ki, hanem a fejlett vezetéstámogató rendszerek alapját is képezik. A gyártó szerint ezek képesek lehetnek 3-as szintű önvezető képességek elérésére, ami komoly technológiai ugrást jelent.

800 voltos villámtöltés és brutális töltési teljesítmény

Az új Xpeng P7 egyik legnagyobb dobása az 800 voltos rendszer, amely az úgynevezett 5C töltési technológiávalegyütt akár 486 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz. A gyártó szerint mindössze 10 perc elegendő ahhoz, hogy az autó 525 km hatótávot kapjon, a 10–80%-os töltés pedig 11,3 percet vesz igénybe.

Kétféle akkumulátor, háromféle hajtáslánc

második generációs P7 kétféle akkumulátorcsomaggal érhető el: 74,9 kWh vagy 92,2 kWh kapacitással. A hatótáv ennek megfelelően 702 és 820 kilométer között változik, a leghosszabb hatótáv a hátsókerék-meghajtású Long Range változathoz tartozik.

Az összkerékhajtású, kétmotoros verzió 750 km-es hatótávot ígér. A teljesítmény az alapmodell esetében 270 kW, míg az összkerékhajtású variáns 437 kW-os teljesítménnyel és 3,7 másodperces 0–100 gyorsulással büszkélkedhet. Alapfelszereltség a dupla kamrás légrugózás automatikus szintszabályzással.

Xpeng P7 vs. prémium vetélytársak

A P7 közvetlen riválisai közé tartozik a BMW i5, a Mercedes EQE, valamint a kínai piacon a Xiaomi SU7, a Zeekr 001 és a BYD Han L. Azonban az Xpeng P7 egyik legnagyobb előnye a villámgyors töltési lehetőség és a fejlett mesterséges intelligencia, amelyet a német prémium márkák jelenleg még csak részben kínálnak ebben az árkategóriában.

Fontos megjegyezni, hogy a korábban bemutatott P7+ és az új P7 nem azonos modellek. A P7+ inkább egy praktikusabb, családbarát szedán, nagy csomagtérrel, míg az új P7 a sportos prémium szegmensre koncentrál, technológiai és dizájn szempontból is magasabb szintet képviselve.

Ár és bevezetés

Bár az új Xpeng P7 hivatalos árlistája még nem ismert, a gyártó 10 ezer előrendelést regisztrált hat perccel a bemutató után, mindössze 99 jüanos foglalóval. A piaci bevezetés 2025 augusztusának végére várható.

Az új modell ára várhatóan 300 000 jüan körül alakul, azaz körülbelül 35 800 eurónak felel meg. Ez némileg magasabb, mint a P7+ árazása (186 800–208 800 jüan), azonban a fejlettebb technológia indokolja az eltérést. Európában várhatóan drágább lesz az autó, a vámok és egyéb importköltségek miatt.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!