Bemutatták az Opel Mokka első elektromos sportváltozatát

0

Négy évvel a második generációs Mokka bevezetése után és nagyjából egy évvel a modellfrissítés bemutatását követően az Opel bemutatta az első tisztán elektromos GSE sportváltozatot. A GSE rövidítés történelmi jelentőséggel bír az Opel kínálatában: korábban a „Grand Sport Injection”, ma már a „Grand Sport Electric” rövidítéseként szolgál. Az új Mokka GSE egyúttal jelzi a márka sportmodelljeinek elektromos átállását, hiszen ettől kezdve minden GSE jelzésű modell kizárólag villanyhajtással készül majd.

Közös műszaki alapokon a Stellantis sportos villanyautói

Mokka GSE fejlesztése a Stellantis-csoporton belüli platformstratégiára épül: ugyanaz az e-CMP padlólemez, akkumulátor és hajtáslánc szolgál alapul, mint az Alfa Romeo Junior Veloce, az Abarth 600e, a Peugeot e-208 GTI és a Lancia Ypsilon HF esetében. Ezek a kompakt, de teljesítményorientált villanyautók egységes technikai alapokra épülnek, a különbséget pedig a finomhangolás és a márkára jellemző karakter adja.

207 kW teljesítmény, 5,9 másodperces gyorsulás és 200 km/h végsebesség

Mokka GSE első tengelyén egy állandó mágneses szinkronmotor dolgozik, amely 207 kW teljesítményt és 345 Nm nyomatékot nyújt – utóbbi érték csak Sport menetmódban érhető el. Ez az eddigi legerősebb és leggyorsabb elektromos Opel modell: a 0–100 km/h-s gyorsulás 5,9 másodperc, míg a végsebességet 200 km/h-ban korlátozták elektronikusan.

A villanyautó 54 kWh bruttó kapacitású NMC akkumulátort használ, amelyből 50,8 kWh a nettó, ténylegesen felhasználható energiatartalom. A gyári WLTP hatótáv 336 kilométer, ami a teljesítményhez képest kedvező érték. A széria Mokka Electric ugyanezzel az akkuval 407 kilométerre képes, így a sportverzió esetében a nagyobb teljesítmény és menetdinamika miatt kell kompromisszumot kötni a hatótávban.

Fejlesztések a ralis tapasztalatok alapján – intelligens differenciálmű, feszesebb futómű

Az Opel mérnökei a nemrég bemutatott elektromos raliautós Mokka tanulmányból is merítettek: új inverter, továbbfejlesztett kábelezés és optimalizált hajtáslánc került a GSE-be. Az autó mechanikus Torsen önzáró differenciálművet kapott az első tengelyen, ami intelligensen osztja el a nyomatékot a kerekek között, ezzel javítva a tapadást és a kanyarstabilitást, különösen nedves úton.

A futómű feszesebb hangolást kapott, kétkamrás lengéscsillapítókkal és áthangolt elektromos szervokormánnyal. A 20 colos könnyűfém keréktárcsák mögött sárga GSE-féknyergek dolgoznak, az autó alapból Michelin Pilot Sport EV gumikon gurul, de választható hatótávra optimalizált abroncskészlet is.

Letisztult külső, prémium beltér: sportos, de visszafogott karakter

Mokka GSE külső megjelenésében elegáns, nem hivalkodó. Bár a nagyobb felnik és a GSE-logók utalnak a sportos karakterre, a fekete lökhárítóbetétek és az alapmodell letisztult formavilága miatt a GSE nem válik túlzottan feltűnővé.

Az utastérben azonban egyértelmű a sportos irányalumínium pedálok, sárga díszvarrás, Alcantara ülések és ajtóburkolatok teszik karakteressé az összképet. Az új GSE sportülések erős oldaltartást kínálnak, ugyanakkor meglepően kényelmes párnázottsággal rendelkeznek. Az infotainment rendszer 10 colos kijelzőjén külön GSE-teljesítmény-kijelzők jelennek meg, amelyek mutatják az akkumulátor hőmérsékletét, G-erőket és gyorsulási adatokat is.

Piacra lépés még 2025-ben, árban a prémium kategória alján

Az Opel Mokka GSE hivatalos premierje a szeptemberi IAA Mobility autószalonon lesz, az első kiszállításokat az év utolsó negyedévére ígérik. Bár a pontos ár egyelőre nem ismert, a 36 740 eurós alapmodellhez képest a GSE várhatóan 45 000 euró körüli áron kerül a piacra. Ez azt jelenti, hogy némileg a prémiumabb testvérmodell, az Alfa Romeo Junior Veloce ára alatt marad, miközben hasonló vezetési élményt kínál, de egy visszafogottabb csomagolásban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!