Így teljesített a BMW elektromos fronton 2025 első felében

0

A BMW Csoport 2025 második negyedévében 111 027 darab tisztán elektromos járművet (BEV) szállított le, ami ugyan kissé meghaladja az első negyedéves 109 516 darabos mennyiséget, mégis arra utal, hogy a növekedés tempója látványosan mérséklődött. Míg az első negyedévben 32,4 százalékos növekedést könyvelhetett el a vállalat az előző év azonos időszakához képest, a második negyedévben ez már csak 2,9 százalék volt. Ez jelentős kontraszt a korábbi, dinamikus növekedéshez képest, és felveti a kérdést, hogy tartós lassulás, vagy átmeneti megtorpanás jellemzi-e az elektromos átállást a BMW-nél.

220 ezer BEV félév alatt – a BMW továbbra is domináns szereplő

2025 első felében a BMW Csoport összesen 220 540 tisztán elektromos autót adott el, szemben a tavalyi év azonos időszakában regisztrált 190 622 darabbal. Ez 15,7 százalékos növekedést jelent, ami jól mutatja, hogy bár a lendület csökkent, az irány továbbra is pozitív. A teljes kiszállítási mennyiség – beleértve az összes hajtástípust – kissé csökkent, 1,2 millió járműre, ami 0,5 százalékos visszaesést jelent. Ennek fényében a BEV-ek aránya az összes eladáson belül 18,3 százalék volt az első félévben, míg a második negyedévben 17,9 százalék.

Elektrifikált modellek növekedése továbbra is látványos

A plug-in hibridekkel együtt számított, úgynevezett „elektrifikált” járművek száma is növekedett: 2025 első felében 318 949 darabot szállított le a BMW Csoport, ami 18,5 százalékos bővülést jelent. Ebből 98 409 volt plug-in hibrid, amelyek túlnyomó többsége, 98 339 darab, BMW márkajelzéssel került forgalomba.

BMW márka önállóan is erős számokat mutatott272 402 darab elektrifikált modellt szállítottak le világszerte, ebből 174 063 volt tisztán elektromos. Ezzel közel 100 ezerrel több BEV-et értékesített, mint a stuttgarti rivális Mercedes-Benz Cars, amely 75 700 elektromos autót adott el. Az Audi 101 400 darabos kiszállítása pedig szintén alulmúlta a müncheniek eredményét. A BMW tehát majdnem annyi elektromos járművet adott el, mint a Mercedes és az Audi együttvéve.

Mini és Rolls-Royce – eltérő trendek, de az elektromosság itt is teret nyer

A Mini márka kimagaslóan teljesített: a világ összes régiójában növekedni tudott, még Kínában is, ahol maga a BMW visszaesést könyvelt el. A márka világszerte 133 778 darabot értékesített, ami 17,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalat közleménye szerint a Mini elektromos modelljei adták a növekedés motorját, és az eladások több mint egyharmadát tették ki – vagyis legalább 44 147 darab tisztán elektromos Mini talált gazdára.

A Rolls-Royce márka a második negyedévben 1415 darabot adott el, ami 9,4 százalékos növekedés, de az első negyedévi gyengébb számok miatt a féléves eredmény 2796 darab lett, amely enyhe csökkenést mutat. A Rolls-Royce Spectre, a márka első elektromos modellje ugyan elérhető, de külön eladási adatot nem közölt róla a BMW.

Mérföldkő: másfél millió elektromos BMW világszerte

Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja kiemelte: „A második negyedévben egy fontos mérföldkövet is elértünk: leszállítottuk a másfél milliomodik tisztán elektromos járművünket”. Ez az eredmény megerősíti, hogy a BMW nemcsak az elektromobilitás úttörője, hanem mára az egyik vezető szereplője is a BEV-piacnak. A márka jelenleg több mint 15 különböző tisztán elektromos modellt kínál világszerte, így megerősítve pozícióját a prémium EV-szegmensben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!