A BMW Csoport 2025 második negyedévében 111 027 darab tisztán elektromos járművet (BEV) szállított le, ami ugyan kissé meghaladja az első negyedéves 109 516 darabos mennyiséget, mégis arra utal, hogy a növekedés tempója látványosan mérséklődött. Míg az első negyedévben 32,4 százalékos növekedést könyvelhetett el a vállalat az előző év azonos időszakához képest, a második negyedévben ez már csak 2,9 százalék volt. Ez jelentős kontraszt a korábbi, dinamikus növekedéshez képest, és felveti a kérdést, hogy tartós lassulás, vagy átmeneti megtorpanás jellemzi-e az elektromos átállást a BMW-nél.
220 ezer BEV félév alatt – a BMW továbbra is domináns szereplő
2025 első felében a BMW Csoport összesen 220 540 tisztán elektromos autót adott el, szemben a tavalyi év azonos időszakában regisztrált 190 622 darabbal. Ez 15,7 százalékos növekedést jelent, ami jól mutatja, hogy bár a lendület csökkent, az irány továbbra is pozitív. A teljes kiszállítási mennyiség – beleértve az összes hajtástípust – kissé csökkent, 1,2 millió járműre, ami 0,5 százalékos visszaesést jelent. Ennek fényében a BEV-ek aránya az összes eladáson belül 18,3 százalék volt az első félévben, míg a második negyedévben 17,9 százalék.
Elektrifikált modellek növekedése továbbra is látványos
A plug-in hibridekkel együtt számított, úgynevezett „elektrifikált” járművek száma is növekedett: 2025 első felében 318 949 darabot szállított le a BMW Csoport, ami 18,5 százalékos bővülést jelent. Ebből 98 409 volt plug-in hibrid, amelyek túlnyomó többsége, 98 339 darab, BMW márkajelzéssel került forgalomba.
A BMW márka önállóan is erős számokat mutatott: 272 402 darab elektrifikált modellt szállítottak le világszerte, ebből 174 063 volt tisztán elektromos. Ezzel közel 100 ezerrel több BEV-et értékesített, mint a stuttgarti rivális Mercedes-Benz Cars, amely 75 700 elektromos autót adott el. Az Audi 101 400 darabos kiszállítása pedig szintén alulmúlta a müncheniek eredményét. A BMW tehát majdnem annyi elektromos járművet adott el, mint a Mercedes és az Audi együttvéve.
Mini és Rolls-Royce – eltérő trendek, de az elektromosság itt is teret nyer
A Mini márka kimagaslóan teljesített: a világ összes régiójában növekedni tudott, még Kínában is, ahol maga a BMW visszaesést könyvelt el. A márka világszerte 133 778 darabot értékesített, ami 17,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalat közleménye szerint a Mini elektromos modelljei adták a növekedés motorját, és az eladások több mint egyharmadát tették ki – vagyis legalább 44 147 darab tisztán elektromos Mini talált gazdára.
A Rolls-Royce márka a második negyedévben 1415 darabot adott el, ami 9,4 százalékos növekedés, de az első negyedévi gyengébb számok miatt a féléves eredmény 2796 darab lett, amely enyhe csökkenést mutat. A Rolls-Royce Spectre, a márka első elektromos modellje ugyan elérhető, de külön eladási adatot nem közölt róla a BMW.
Mérföldkő: másfél millió elektromos BMW világszerte
Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja kiemelte: „A második negyedévben egy fontos mérföldkövet is elértünk: leszállítottuk a másfél milliomodik tisztán elektromos járművünket”. Ez az eredmény megerősíti, hogy a BMW nemcsak az elektromobilitás úttörője, hanem mára az egyik vezető szereplője is a BEV-piacnak. A márka jelenleg több mint 15 különböző tisztán elektromos modellt kínál világszerte, így megerősítve pozícióját a prémium EV-szegmensben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!