A kínai BYD bemutatta legújabb, kedvező árú elektromos autóját, az e7 modellt, amely már megérkezett a kínai autószalonokba. Az új modell méreteiben a Tesla Model 3-hoz hasonló, és az e-sorozat tagjaként elsősorban a fiatal vásárlókat és taxis cégeket célozza meg.
Első benyomások: egyszerűség és hatékonyság
A BYD az elmúlt hetekben tette közzé az első hivatalos képeket az e7-ről, amely egy középkategóriás, tisztán elektromos szedán. Noha részletes műszaki adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, a gyártó szerint az autó új szintre emeli a vezetési élményt a megfizethető kategóriában.
A formatervezésnél megfigyelhetők a BYD újabb modelljeire – például a Sealion 07 SUV-ra – jellemző vonások. Ugyanakkor a kivitelezésben több helyen is megmutatkozik, hogy az e7 elsősorban a költséghatékonyságra épül. A hagyományos ajtókilincsek és az osztott első-hátsó lámpák egyszerűséget sugallnak, szemben a drágább modellekre jellemző karosszériába simuló kilincsekkel és LED-csíkos világítással.

Mindezek ellenére az autó modern és ízléses megjelenésű, sportos orr-résszel, keskeny LED fényszórókkal és áramvonalas formával.
Minimalista belső tér – minden, ami szükséges
A CarNewsChina tudósítása szerint az e7 már a kereskedésekben is elérhető, így az utastérről is részletesebb információk láttak napvilágot. A belső tér minimalista, a középkonzolon egy 15,6 colos érintőkijelző kapott helyet. Emellett megtalálható benne egy kisebb méretű műszeregység és egy háromküllős kormánykerék is. A praktikus részleteket telefonrekesz, USB-csatlakozók és egy hagyományos konnektor egészítik ki. A hátsó sor és az utastér általános kialakítása egyszerű, extrák nélkül.

Méret és várható ár
A BYD e7 dimenziói meglehetősen közel állnak a Tesla Model 3-hoz: 4780 mm hosszú, 1900 mm széles, 1515 mm magas. Ez alapján egy kényelmes, tágas szedánként pozicionálható a kompakt EV-k mezőnyében.
Bár a gyártó még nem közölte a hivatalos műszaki specifikációkat vagy végleges árazást, a CarNewsChina szerint az alapár 100 000 jüan körül lehet, ami körülbelül 13 800 amerikai dollárnak felel meg. Egyes források szerint a belépőszintű változat akár 70 000–80 000 jüanról is indulhat, azaz 9 700–11 000 dollár közötti sávban.

Hol helyezkedik el az e7 a BYD portfóliójában?
Az e7 a BYD olcsó e-sorozatának új tagja, amely korábban az e2 kisautóra korlátozódott. A sorozat azonban fokozatosan beolvad a népszerű Ocean-sorozatba, ahol már olyan sikeres modellek találhatók, mint a Seagull, a Dolphin vagy a Seal.
A BYD e7 tehát a márka következő nagy dobása lehet az olcsó elektromos járművek globális piacán, különösen azokon a régiókban, ahol fontos szempont a megfizethetőség. A BYD valószínűleg hamarosan részletes adatokat is közzétesz a modell hatótávjáról, teljesítményéről és felszereltségéről.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!