2024-ben a BYD óriási üzleti sikert ért el, amikor üzemi bevétele 777 milliárd jüanra, azaz 99,3 milliárd euróra nőtt. Ez a szám 29%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és ezzel megelőzte a Teslát a bevételek tekintetében, még akkor is, ha eladott járművek számában néhány ezer darabbal alulmaradt.
Rekordszintű profit és erős járműeladás
A BYD teljes nyeresége is történelmi csúcsra emelkedett: 40,3 milliárd jüan, azaz 5,15 milliárd euró volt 2024-ben. Ennek túlnyomó része, több mint 617 milliárd jüan, járműeladásokból és kapcsolódó termékekből származik, amely világosan mutatja a cég fő profiljának erejét.
Tesla vs. BYD – ki uralja az EV-piacot?
Bár a Tesla 1,79 millió tisztán elektromos járművet értékesített, szemben a BYD 1,76 milliójával, bevétel és eladásból származó nyereség tekintetében már a BYD vezet. A kínai gyártó 99,3 milliárd eurós összbevétellel zárt, míg a Tesla 90,6 milliárd eurót ért el.
Az autóeladásokból származó bevétel is a BYD javára billentette a mérleget: 78,9 milliárd euró a kínaiaknál, míg a Teslánál csak 71,5 milliárd. Azonban a profitban még Elon Musk vállalata vezet, 6,6 milliárd eurós eredménnyel.
Miért nem teljesen összehasonlítható a két vállalat?
A BYD nemcsak akkumulátoros elektromos autókat gyárt, hanem plug-in hibrideket is, így összesen 4,25 millió járművet értékesített – ez messze meghaladja a Tesla volumenét. Emellett haszonjárműveket, akkumulátorokat és autóalkatrészeket is gyártanak, nemcsak saját célra, hanem más cégek, köztük a Tesla számára is.
Változó pénzügyi mutatók: árréscsökkenés a háttérben
Annak ellenére, hogy a BYD nyeresége meghaladta az elemzői várakozásokat, a bruttó árrés 17%-ra csökkent 2024 utolsó negyedévében. Ez a visszaesés a növekvő működési költségek következménye, amely komoly kihívásokat jelenthet a jövőre nézve.
Ambiciózus cél: a Volkswagen legyőzése 2025-re
A BYD 4,25 milliós eladásaival már most megközelíti a Ford méretét, és 5–6 millió darabos értékesítési célokat tűzött ki 2025-re. Bár az év első két hónapjában „csak” 623 000 járművet adtak el, ez 90%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ha a lendület kitart, megelőzhetik a Volkswagent, amely 2024-ben 4,8 millió járművet adott el világszerte.
Európai terjeszkedés: a következő nagy lépés
Jelenleg a BYD értékesítéseinek kevesebb mint 10%-a származik külföldről, ami rámutat arra, hogy óriási növekedési potenciál rejlik az exportpiacokban. A vállalat különösen Európát tekinti kulcsfontosságú régiónak, ahol szigorú környezetvédelmi célok és elektromobilitási támogatások ösztönzik a terjeszkedést.
A BYD 2024-ben nemcsak növelte bevételét és nyereségét, hanem stratégiai szempontból is fontos lépéseket tett, hogy megerősítse globális jelenlétét. A Tesla árnyékából kilépve egyre inkább globális versenytársként jelenik meg, és Európa lehet a következő sikertörténet színtere.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!