Egyre több forrás támasztja alá, hogy a Leapmotor International új gyártási központja Spanyolországban, pontosabban Zaragozában lesz. A döntés különösen fontos, mivel itt készülhet majd a Leapmotor B10 – egy középkategóriás elektromos SUV –, amelyet 2026 elejétől gyárthatnak.
Médiaértesülések a gyártási helyszínről
A hírt először spanyol médiumok és a Reuters hozta le. A beszámolók szerint a gyártás a Stellantis zaragozai üzemében kezdődhet. Bár a végső döntés még nem született meg, a tervezés már folyamatban van – a vállalatok azon dolgoznak, hogy helyi beszállítókkal működjenek együtt, így maximális állami támogatást kaphatnak.
200 millió eurós beruházás előkészületben
A kínai nagykövetség is megszólalt az ügyben, megerősítve, hogy 200 millió eurós beruházás keretében alakítanak át egy európai Stellantis-gyárat elektromos autók gyártására. Ez is a Zaragozát erősíti meg mint potenciális helyszínt.
Miért nem Lengyelország lett a befutó?
Eredetileg a lengyelországi Tychy városa volt az első számú jelölt. Azonban az EU által a kínai EV-kre kivetett vámintézkedések, valamint politikai nyomás miatt a terv meghiúsult. Ez is mutatja, hogy a Leapmotor, noha kisebbségi tulajdonos (49%), jelentős befolyással bír a döntésekre.
Továbbá felmerült a németországi Eisenach és a szlovákiai Nagyszombat (Trnava) is, de egyik sem kínált annyi előnyt mint Zaragoza. Többek között logisztikai és gazdasági érvek szóltak a spanyol város mellett.
Stratégiai előny: közel a CATL akkumulátorgyár
Zaragoza közelében épül a CATL 50 GWh kapacitású akkumulátorgyára, amely nagyban csökkentheti az ellátási lánc költségeit. Ráadásul a Stellantis zaragozai üzeme jelenleg nem működik teljes kapacitáson, így ideális helyszín lehet a B10 gyártásához.
A Leapmotor B10 műszaki háttere
A Leapmotor B10 hivatalosan a 2024-es Párizsi Autószalonon debütált. Az autó a Leap 3.5 platformra épül, amelyet a cég globális piacokra szánt. Egyelőre nem ismert, hogy mennyire kompatibilis a Stellantis platformjaival, mint például az STLA Medium, amelyre az Opel Grandland is épül.
Technológiai szinergiák a Stellantis-szal
Bár Eisenach előnye lehetne, hogy ott már működik egy hasonló modell (Opel Grandland), Zaragoza logisztikailag és iparilag jobb adottságokkal rendelkezik. Az elektromos SUV gyártásához szükséges infrastruktúra és a beszállítói lánc is jobban kiépített a spanyol helyszínen.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!