Spanyolországban gyárthatják a kínai Leapmotor B10 e-autókat

0

Egyre több forrás támasztja alá, hogy a Leapmotor International új gyártási központja Spanyolországban, pontosabban Zaragozában lesz. A döntés különösen fontos, mivel itt készülhet majd a Leapmotor B10 – egy középkategóriás elektromos SUV –, amelyet 2026 elejétől gyárthatnak.

Médiaértesülések a gyártási helyszínről

A hírt először spanyol médiumok és a Reuters hozta le. A beszámolók szerint a gyártás a Stellantis zaragozai üzemében kezdődhet. Bár a végső döntés még nem született meg, a tervezés már folyamatban van – a vállalatok azon dolgoznak, hogy helyi beszállítókkal működjenek együtt, így maximális állami támogatást kaphatnak.

200 millió eurós beruházás előkészületben

kínai nagykövetség is megszólalt az ügyben, megerősítve, hogy 200 millió eurós beruházás keretében alakítanak át egy európai Stellantis-gyárat elektromos autók gyártására. Ez is a Zaragozát erősíti meg mint potenciális helyszínt.

Miért nem Lengyelország lett a befutó?

Eredetileg a lengyelországi Tychy városa volt az első számú jelölt. Azonban az EU által a kínai EV-kre kivetett vámintézkedések, valamint politikai nyomás miatt a terv meghiúsult. Ez is mutatja, hogy a Leapmotor, noha kisebbségi tulajdonos (49%), jelentős befolyással bír a döntésekre.

Továbbá felmerült a németországi Eisenach és a szlovákiai Nagyszombat (Trnava) is, de egyik sem kínált annyi előnyt mint Zaragoza. Többek között logisztikai és gazdasági érvek szóltak a spanyol város mellett.

Stratégiai előny: közel a CATL akkumulátorgyár

Zaragoza közelében épül a CATL 50 GWh kapacitású akkumulátorgyára, amely nagyban csökkentheti az ellátási lánc költségeit. Ráadásul a Stellantis zaragozai üzeme jelenleg nem működik teljes kapacitáson, így ideális helyszín lehet a B10 gyártásához.

A Leapmotor B10 műszaki háttere

Leapmotor B10 hivatalosan a 2024-es Párizsi Autószalonon debütált. Az autó a Leap 3.5 platformra épül, amelyet a cég globális piacokra szánt. Egyelőre nem ismert, hogy mennyire kompatibilis a Stellantis platformjaival, mint például az STLA Medium, amelyre az Opel Grandland is épül.

Technológiai szinergiák a Stellantis-szal

Bár Eisenach előnye lehetne, hogy ott már működik egy hasonló modell (Opel Grandland), Zaragoza logisztikailag és iparilag jobb adottságokkal rendelkezik. Az elektromos SUV gyártásához szükséges infrastruktúra és a beszállítói lánc is jobban kiépített a spanyol helyszínen.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!