Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) hivatalos adatai megerősítik, hogy a Tesla európai eladásai 43 százalékkal estek vissza 2025 első két hónapjában. Ez a visszaesés egy olyan időszakban történt, amikor az elektromos autók iránti kereslet látványosan növekedett: az eladások a régióban 31 százalékkal emelkedtek.
Drasztikus csökkenés februárban
2025 februárjában a Tesla mindössze 16 888 darab járművet szállított le az EU, az EFTA és az Egyesült Királyság piacain, míg 2024 azonos hónapjában még 28 182 darabot. Ez az adat megerősíti a korábban sejthető gyengélkedést, amelyet már több ország regisztrációs statisztikái is jeleztek.
Év eleji összesítés: mínusz 42,6 százalék
Az év első két hónapjában összesen 26 619 Tesla talált gazdára a megfigyelt piacokon, míg egy évvel korábban ez a szám még 46 343 volt, ami 42,6 százalékos visszaesést jelent. Ez a trend különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy az elektromos járművek iránti érdeklődés eközben soha nem látott mértékben nőtt.
Az elektromos autók piaca ezzel szemben szárnyal
Miközben az összesített autóeladások Európában 3,4 százalékkal csökkentek, az elektromos autók (BEV) értékesítése látványos növekedést produkált: az EU-ban, EFTA-ban és az Egyesült Királyságban 31 százalékkal, míg az egész kontinensen 28,4 százalékkal. Az eladott elektromos járművek száma elérte a 255 489 darabot 2025 első két hónapjában. Továbbá az elektromos autók piaci részesedése is jelentősen bővült, az EU-ban 15,2 százalékra, míg az EU, EFTA és UK együttes piacán 17 százalékra emelkedett.
A növekedés motorjai: Németország, Belgium, Hollandia
A BEV-növekedés legfőbb mozgatórugói Németország, Belgium és Hollandia voltak. Németország 41 százalékos növekedést ért el, Belgium 38 százalékkal, Hollandia pedig 25 százalékkal növelte elektromos autó-regisztrációit. Franciaország volt az egyetlen nagy piac, ahol enyhe, 1,3 százalékos visszaesést regisztráltak.
A Tesla visszaesése piaci térvesztést jelent
A Tesla látványos visszaesése különösen aggasztó, mert nem a piac szűkült, hanem a konkurensek erősödtek meg. Miközben a többi gyártó egyre több modellt kínál és piaci részesedést nyer, a Tesla veszít pozíciójából, amit a februári és a két hónapra vetített adatok is világosan mutatnak. A Tesla korábbi dominanciája ezzel komoly kihívások elé néz Európában.
Összegzés: a verseny kiéleződött
Az elektromos autópiac növekedése egyértelműen folytatódik Európában, de a Tesla számára ez már nem jelent automatikus növekedést. A versenytársak egyre jobb ár-érték arányú modelleket kínálnak, gyorsabban tudnak alkalmazkodni a vásárlói igényekhez, miközben a Tesla nem tudja fenntartani korábbi piaci lendületét. A kérdés most az, hogy az amerikai gyártó képes lesz-e visszavenni a vezetést, vagy hosszabb távon is kiszorul az élmezőnyből a kontinensen.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!