Februárban 892 000 új energia-alapú jármű (NEV) talált gazdára Kínában, ami kiemelkedő növekedést jelent az előző évhez képest. A kínai autópiac az elmúlt hónapokban folyamatosan bővült, és a NEV kategóriába tartozó autók – beleértve a tisztán elektromos (BEV), a plug-in hibrid (PHEV) és az üzemanyagcellás (FCEV) járműveket– egyre nagyobb szerepet játszanak a piacon.
Ugyanakkor a kínai holdújév szezonális hatása megfigyelhető volt, hiszen az eladások 5,5%-kal csökkentek januárhoz képest.
A CAAM jelentése: Rekordszámok a NEV-piacon
A China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) legfrissebb adatai szerint a februári 892 000 darabos NEV-eladás 87,1%-kal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Azonban a kínai újév ünnepe miatt az előző hónaphoz képest 5,5%-os visszaesés tapasztalható. Az exportált autókat nem számolva, 760 000 új NEV-modell került a kínai utakra, ami 92,6%-kal meghaladja a tavaly februári számokat, de 4,2%-kal elmarad a januári értékektől.
A különböző hajtásmódok megoszlása
A NEV-piac teljesítménye meghaladta az általános autópiaci növekedést, amely összességében 2,13 millió eladott járművel 34,4%-os növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest. Az elektromos és hibrid hajtásláncú járművek részaránya már közelíti az 50%-ot, hiszen a teljes autópiacon belüli részesedésük 41,9%-ra emelkedett, míg egy évvel ezelőtt ez az arány még csupán 30,1% volt.
A februári NEV-eladások hajtásmód szerint így alakultak:
- 544 000 BEV – 85,1%-kal több, mint tavaly februárban, de 5,2%-kal kevesebb, mint idén januárban.
- 348 000 PHEV – 90,3%-os éves növekedés, de 6%-kal alacsonyabb az előző hónaphoz képest.
- Kevesebb, mint 1000 FCEV, vagyis hidrogénhajtású modell talált gazdára.
A legnagyobb NEV-gyártók teljesítménye
A kínai NEV-piac növekedése elsősorban a helyi gyártók dominanciájának köszönhető, de a Tesla és más globális szereplők is jelen vannak.
A legjobban teljesítő autógyártók februárban:
- BYD – 318 233 NEV személyautó és 4613 NEV haszongépjármű. Ebből 124 902 tisztán elektromos (BEV) és 193 311 plug-in hibrid (PHEV) modell volt. Az exportált mennyiség 67 025 darab.
- Geely Group – 98 433 NEV.
- Xpeng – 30 453 eladott autó, amelyből a legtöbb a Mona M03 modell volt.
- Tesla – 26 777 db, amelyből 3911 darab exportra került.
- Leapmotor – 25 287 db.
- Xiaomi – húszezer feletti darabszám, de pontos adatot nem közöltek.
- NIO + Onvo – 9143 NIO és 4049 Onvo modell.
Kína tovább erősíti vezető szerepét az elektromos autóiparban
A kínai NEV-piac lendülete egyértelműen jelzi, hogy az ország tovább erősíti pozícióját a globális elektromos autóiparban. A növekedés mögött az állami támogatások, a helyi gyártók innovációi és az egyre szélesedő vásárlói bázis állnak. A következő hónapokban várhatóan tovább nő a kereslet a NEV-kategóriás járművek iránt, és a piaci részesedés hamarosan elérheti az 50%-ot is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!