Januárban visszaesett az e-autók eladása Kínában

0

Kínában januárban az elektromos járművek (EV) és a plug-in hibrid autók (PHEV) eladásai egymillió darab alá csökkentek, elsősorban a kínai holdújév miatt. A szezonális visszaesés ellenére az éves összehasonlításban 29%-os növekedés figyelhető meg az e-autóknál.

Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) friss adatai szerint 2025 januárjában 944 000 elektromos és plug-in hibrid autót adtak el, ami 41%-os csökkenést jelent az előző hónaphoz képest, de jelentős növekedés a 2024 januári adatokhoz viszonyítva.

Nőtt az export, de a hazai piac gyengült

A 944 000 eladott elektromos autóból 793 000 maradt Kínában, míg a fennmaradó mennyiséget exportálták. Az export 50%-kal nőtt 2024 januárjához képest, és 13%-kal haladta meg az előző hónap, december exportadatait. A januári csökkenés fő oka a kínai újév ünnepe, amely január 28. és február 4. között zajlott. A külföldi piacokon továbbra is erős maradt a kereslet, ami megerősíti, hogy a visszaesést elsősorban hazai tényezők okozták.

Az e-autók piaci részesedése tovább növekszik

Az elektromos járművek piaci részesedése januárban 39% volt Kínában. A tisztán elektromos autók (BEV) aránya 24%, míg a plug-in hibrid (PHEV) járművek 15%-os részesedéssel bírtak.

A hónap során eladott járművek megoszlása:

  • 574 000 tisztán elektromos (BEV)
  • 370 000 plug-in hibrid (PHEV)

Mindkét hajtáslánc iránti kereslet folyamatos növekedést mutat, ami azt jelzi, hogy az elektromos mobilitás Kínában továbbra is terjed.

A BYD továbbra is az élen, a Tesla visszaesett

A gyártók versenyében a BYD megőrizte vezető helyét300 538 plug-in járművet értékesítve januárban. Ebből 125 377 BEV és 171 069 PHEV volt, ami az előző év azonos időszakához képest 79%-os növekedést jelent. A második helyen Geely végzett 152 315 eladott NEV modellel, megelőzve a Changant (67 487 NEV) és a Teslát.

A Tesla helyzete különleges, hiszen csak tisztán elektromos autókat árul, míg a konkurensek a plug-in hibrid piacból is részesednek. A vállalat 63 238 járművet adott el Kínában, amelyből 33 703 maradt az országban, míg 29 535-öt exportáltak. A Tesla januári eladásai 15%-os visszaesést mutatnak 2024 januárjához képest, míg decemberhez képest 59%-kal csökkentek.

A többi autógyártó piaci teljesítménye

A januári eladások alapján a többi jelentős gyártó teljesítménye a következő volt:

  • SAIC – 61 098 NEV
  • Xpeng – 30 350 BEV
  • Li Auto – 29 927 NEV
  • Leapmotor – 25 170 NEV
  • GAC Aion – 14 393 NEV
  • Nio – 13 863 BEV
  • DongFeng – 8009 NEV

A Xiaomi januári eladási számairól nem közölt adatokat a CAAM.

kínai elektromos autópiac januári visszaesése szezonális tényezőknek tudható be, hiszen a holdújév ünnepe miatt csökkentek a hazai eladások. Az export azonban rekordszintre emelkedett, és az éves növekedés 29%-os ütemben folytatódik.

BYD továbbra is vezető pozícióban maradt, míg a Tesla eladásai csökkentek az előző hónapokhoz képest. Az elektromos autók és plug-in hibridek részesedése a teljes piacon tovább emelkedik, ami azt mutatja, hogy Kína dominanciája az elektromobilitás terén továbbra is töretlen.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!