A Zeekr 7X már rendelhető Hollandiában, Svédországban és Norvégiában. Ezzel együtt nyilvánossá váltak az elektromos, középkategóriás szupergyorsan tölthető Zeekr 7X SUV első európai árai is.
A Zeekr idén szeptemberben mutatta be az egyik legígéretesebb modelljét, ami egy családi szabadidőautó. A márka legújabb családi SUV-ja a Zeekr 7X nem csak a klasszikus SUV stílust képviseli, de kiváló ár/érték arányt is felmutat. Az értékesítések pedig sokak örömére Európában is elindult a napokban.
A típus nevében a 7 a portfólión belüli elhelyezkedésre utal, ugyanis a Zeekr elmondása szerint a 7-es szám „jelzi piaci pozícióját a luxus BEV szegmensben”, míg az X az SUV kivitel jelzése. A név mellett számos fotó is érkezett, melyeken ezúttal már teljes valójában látható az autó. Ezeken felül pedig a technika kapcsán is érkezett nem kevés információ. Az várható volt, hogy a Zeekr legújabb autója is a Geely családon belül már jól ismert SEA (Sustainable Experience Architecture) platformon kapott helyet.
A 7X-et a Geely 800 voltos SEA platformjára építették, és kétféle hajtáslánccal kínálják: hátsókerék-hajtású, 310 kW-os szilícium-karbid elektromos motorral, valamint összkerékhajtással, további 165 kW-os első tengelyre szerelt motorral. A csúcsmodell 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Kétféle akkumulátoropció is elérhető: egy 75 kWh-s (LFP kémia) és egy 100 kWh-s (NMC kémia), amelyek hatótávja a kínai CLTC tesztciklus szerint 605 és 780 kilométer.
A Zeekr 239 000 jüanos (kb. 30 400 euró) kezdő árat csatolt a 7X SUV-hoz Kínában még a premier idején és mint említettem, immár Európában is rendlehető a modell, igaz, első körben csak néhány országban: Hollandiában, Svédországban és Norvégiában.
Az árak Hollandiában 52 990 eurótól, Svédországban 579 000 SEK-től (50 530 eurónak megfelelő) és Norvégiában 539 900 NOK-tól (45 970 eurótól) indulnak. Európában a 7X a harmadik Zeekr modell a Zeekr 001 shooting brake és a Zeekr X kompakt SUV után.
Ráadásul az európai változat nem 1:1 arányú másolata az augusztusban Kínában bemutatott járműnek. A kínai változat 4,83 méter hosszú, tengelytávja 2,93 méter, a jármű pedig változattól függően 1,66 vagy 1,67 méter magas. Az európai változat viszont 4,79 méter hosszú, tengelytávja 2,90 méter, magassága 1,65 méter. Úgy tűnik azonban, hogy nincs különbség a hajtásláncok között, amelyek közül három érhető el Európában is: Premium, Long Range és Performance.
A Premium verzió egy 310 kW teljesítményű, hátsókerék-meghajtású modell, amely 75 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, és 480 kilométeres hatótávot biztosít. Az akkumulátor a Geely leányvállalatának, a VREMT-nek a „Golden Battery” nevű típusa. LFP cellákat használ, és 10-ről 80 százalékos töltöttségre 10,5 perc alatt tölthető fel. Ez 5,5C töltési aránynak felel meg. Azonban a legtöbb jelenlegi töltőállomás nem éri el az autó maximális, 480 kW-os töltési kapacitását, ezért a Zeekr 360 kW-os töltési ponton 13 perces töltési időt ad meg.
Míg a Long Range és Performance verziók 100 kWh kapacitású akkumulátort használnak, amely NMC cellákból áll, és a CATL gyártja ezeket. A Zeekr szerint ezeknél a modelleknél a töltési idő 16 perc. A Long Range esetében az akkumulátort ugyanaz a 310 kW-os villanymotor hajtja a hátsó tengelyen, mint az alapmodellnél, ami akár 615 kilométeres hatótávot biztosít. A Performance verziónál egy második villanymotor is helyet kapott az első tengelyen, így a rendszer teljesítménye 470 kW-ra nő. Ez a csúcsmodell álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,8 másodperc alatt gyorsul.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!