Új értékesítési stratégiát vezethet be a Volkswagen az e-autóira

0

A Volkswagen-csoport radikálisan átalakítja üzleti stratégiáját a költségek csökkentése és a fennmaradás érdekében.

A Volkswagen értékesítési problémái kapcsán azt várnánk, hogy folytatódik a költségek optimalizálása a Csoport berkein belül, ám ezúttal más pályán indultak el a folyamatok, melyek szerencsére nem munkahelyekbe, vagy működő gyárakba fog kerülni a vállalatnak. Egy ideje már azon dolgozik a német márka, hogy az elektromos autók értékesítési folyamatát átalakítsa, ennek alapját a piacvezetőről leste el a német vállalat. Azonban ha ezen múlik a siker, talán ez nem is fog senkit érdekelni, csak működjön.

Manapság ha valaki autót akar venni, akkor be kell fáradjon egy közeli (vagy a környéken a legjobb ajánlatot adó) márkakereskedésbe, amit jó eséllyel nem közvetlenül a Volkswagen üzemeltet, hanem egy harmadik fél. Magyarországon jellemzően egy Kft neve lesz a márkanév mellett. De nincs ez másként jelenleg más európai országokban sem és a bajok itt kezdődtek. A szükséges költségek magasak egy ilyen rendszer esetében, nem beszélve arról, hogy sok esetben az adott cég munkatársain múlik, hogy mennyire motiváltak az elektromos autók értékesítésében.

A lényeg, hogy a mostani jellemző értékesítési modell sok esetben alkalmatlan a hatékony ügyfélkezelés és értékesítés elérése érdekében, ezért a Volkswagen úgy döntött pár éve, hogy saját kezébe veszi az elektromos autók értékesítését és ezeket saját maga fogja értékesíteni, ahogyan azt teszi a Tesla is. Míg a belsőégésű motoros modellek megmaradhatnak a bevált értékesítési hálózatban.

A terv jónak tűnt, azonban jött az idei év visszaesése az eladások terén és a német vállalat úgy döntött, hogy nem tartja fenn tovább ezt az extra adminisztrációt igénylő értékesítési metódust és dobta a direkt értékesítésre vonatkozó terveit. A VW az elektromos mobilitásra való lassabb átállást említi a felülvizsgálat okaként, amelyet szerdán közölt is kiskereskedelmi partnereivel a német vállalat. Így a Volkswagen Passenger Cars, a Volkswagen Commercial Vehicles, a Škoda és az Audi vesznek részt az első körös felülvizsgálatban.

A VW jelenleg a MEB-platformos modelljeit egy ügynökségi modellen keresztül értékesíti. Mindez azt jelenti, hogy a helyi kereskedők már nem az ügyfél szerződéses partnerei, hanem csak „közvetítő ügynökök”. Cserébe a kereskedő az eladott járművek után előre meghatározott összeget kap. Ennek ellenére a vásárló hivatalosan közvetlenül a VW-től rendel – a gyártó a nagy márkakereskedői hálózat fenntartása mellett szeretné kihasználni a közvetlen értékesítés előnyeit is (pl. közvetlen ügyfélkapcsolat). Hogy végül mi lesz az értékesítési stratégia, azt 2025 első negyedévében ismerteti a vállalat.

A kihívást jelentő keretfeltételek miatt újra kell értékelnünk, hogy jelenlegi, teljesen elektromos járművekre vonatkozó ügynökségi modellünk a lehető legjobb vásárlói élményt nyújtja-e” – mondta Marco Schubert, a VW csoport értékesítésért felelős igazgatósági tagja. Ennek ellenére hozzátette, hogy a közvetlen fogyasztói értékesítés továbbra is „hosszú távú cél” marad a Volkswagen számára.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!