Elindult az elektromos hosszútávú Mercedes kamion sorozatgyártása

0

Hosszú utat járt be a Mercedes-Benz legújabb és legnagyobb tudású elektromos kamionja, mire a napokban elindult sorozatgyártásig eljutott. A Mercedes-Benz eActros 600 a harmadik olyan elektromos kamionja a vállalatnak, ami akkumulátor alapon valósítja meg az energiatárolást, azonban ez lehet a legfontosabb e-kamionja is a csillagos márkának, hiszen itt már 600 kilométer a megtehető hatótáv. Mindez pedig egy igen kellemes adat, melynek segítségével a jármű kiszabadulhat a regionális jellegű árufuvarozás kötelmeiből is.

2020-ban mutatta be tanulmányautóként a Mercedes-Benz ezt a modellt, 500 km hatótávval akkoriban eActros Longhaul néven, és az első prototípusokig további 2 évet kellett várni. Majd érkeztek a különleges körülmények közötti tesztelésekről szóló hírek, végül arról, hogy ez a kamion eljutott odáig, hogy élesben próbálhassák ki olyan potens vállalatok, mint például a Holcim.

Az eActros 600 világpremierjére a Break Autohof Hamburg Nordheide-ban került sor 2023-ban, a sorozatgyártás pedig a napokban, vagyis 2024-ben indulhatott el. Az új eActros 600 a Mercedes-Benz Trucks legnagyobb üzemében, Wört am Rheinben készül – egyelőre párhuzamosan a dízelüzemű tehergépkocsikkal. Szintén Wörthben kerülnek beszerelésre a mannheimi, gaggenaui és kasseli Mercedes-Benz gyárakból érkező hajtáskomponensek. Wörthöz hasonlóan ez a három gyár is fokozatosan alakul át a jövőben dízeltechnológiáról a zéró emissziós járműgyártás irányába.

Az első Mercedes-Benz eActros 600, amelyet a Daimler Truck gyártott a wörthi üzemben a GER ZE 404 rendszámot kapta meg és amit hófehérre festettek. Továbbá érdemes azt is megemlíteni, hogy ez a 40 tonnás teherautó volt a főszereplője a pénteki megnyitó ünnepségnek is amit Wörthben rendeztek.

A most elindított gyártósort a Mercedes mérnökei folyamatosan figyelemmel kísérik, és a karácsonyi szünetben egy tervezett leállás keretein belül az egy hónapos rendelkezésre álló adatokkal tovább optimalizálják a gyár hatékonyságát.

Az akkumulátor kapcsán is kiderült némi plusz információ, mégpedig, hogy ezen elektromos kamion esetében kerül először beépítésre LFP  akku, hiszen a az eActros 300/400 és az eEconic akkumulátorai nem ezt használják. Karin Rådström, a Daimler Truck vezérigazgatója szerint az eActros 600 esetében a hosszú élettartam garantálása a cél, szerinte 10 év és ezalatt 1,2 millió megtett kilométer a minimum, amit a kamion akkumulátora tudni fog. A kapacitás három, egyenként 207 kWh-s modul dobja össze, amit CCS révén tölthetünk.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!