Komoly veszteséget termel a Lucid

0

Meglehetősen jó negyedévet tudhat maga mögött a Lucid az értékesítések és járműkiszállítások szempontjából, azonban a kaliforniai elektromosautó-gyártó továbbra is komoly veszteséget termel.

Egy új autómárkát felépíteni a nulláról, nem kis meló. A szükséges pénzekről nem is beszélve. Ebben az esetben a leendő befektetőknek nagyon megértőnek kell lenniük, amíg a pénzükre várnak. Az amerikai Lucid is hasonló cipőben van, az egyre növekvő sikerek mellett még mindig brutális mínuszban van a cég negyedévről negyedévre. Talán joggal mondhatjuk (majd egyszer), hogy innen szép nyerni.

Természetesen nem lehetetlen, hiszen ha már amerikai e-autós márkákat kellene példának hozni, a Tesla, vagy éppen a Rivian helyzete sem volt mindig ilyen rózsás. Jelenleg a Lucid Motors is itt tart, amiről a 2024 harmadik negyedévet bemutató pénzügyi jelentésük is tanúskodik: ebben az időszakban mindent egybevetve még mindig nem nyereséges a márka. 992,5 millió dollár a mínusz a Lucid háza táján.

Szerencsére azért nem olyan rossz a helyzet, hiszen a jelentős kiadás annak tudható be, hogy a Lucidnak fel kellett készülnie a Gravity SUV gyártására és bevezetésére, ami egy jelentősen eltérőbb modell, mint az Air szedán. Ha már szóba került a Gravity: a típus 2023 novemberében fedte fel magát és közel egy évvel később az árak, illetve a rendelhetőség is elérhetővé váltak, tehát a Lucid azért keményen dolgozott a háttérben.

A vállalat pénzügyi részlege pontosan tudta már egy ideje, hogy a számok nem fognak jól festeni, így a a társaság már októberben új részvényeket bocsátott ki tőkeemelés céljából. Augusztusban a Lucid legnagyobb részvényese, a Saudi Arabian Public Investment Fund (PIF) további 1,5 milliárd dollárt ígért a Gravity SUV gyártásának felgyorsítására.

A jelentős veszteségek ellenére a cég továbbra is meglepően likvid: 2024 harmadik negyedévét 5,16 milliárd dolláros teljes likviditással zárta. A céget a leszállított járművek számának további növekedése is biztatja: az elmúlt negyedévben 2781 járművet szállított le eddig egyetlen modelljéből, a Lucid Airből. Ez 387 járművel több, mint a második negyedévben. Európában is meglepően jól teljesít a Lucid, a nemrég nyilvánossá váló német adatok is ezt támasztják alá.

Jelenleg a Lucid úgy véli, hogy jó úton halad az idén 9000 elektromos autó legyártása, amelyek valószínűleg az új Gravity modell első példányait is tartalmazzák majd. A forgalom ugyanakkor az előző negyedévhez hasonlóan áttörte a 200 millió dolláros határt.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!