Októberben mintegy 1,43 millió külső áramforrásról tölthető e-autót adtak el Kínában. Az adatok ismét jelentősen meghaladták a szeptemberi korábbi rekordot.
A nagyobb kínai városokban körülnézve ma már számos elektromos autót láthatunk és ahogy telnek a hónapok, a sok megvásárolt e-autó szépen lassan leszivárog a kevésbé népesebb területekre is. 2024 második félévének szinte minden eddigi hónapjában milliós darabszámok feletti értékesítések jöttek össze. Október tekintetében pedig elmondhatjuk, hogy minden idők legjobb eredménye is megszületett.
Kínában a NEV-kategóriás, vagyis a New Energy Vehicle járművek értékesítései 1 430 000 darabot tettek ki, ezzel a statisztikák vezetése óta a legmagasabb eladásokat összehozva. Az egyik emlékezetes rekord 2023 decembere volt, akkor 1 190 000 darab e-autót adtak el Kínában és idén augusztusig nem is sikerült megdönteni ezt a számot, ám azóta töretlen a növekedés és októberben már a bekezdésben említett rekorder eladás is összejött. Alább az electrive magazin grafikonja az eladott kínai elektromos autókkal, a számok nagyon jól mutatják a növekedés dinamikáját.
A fenti ábra illetve a következő adatsorok is a CAAM, vagyis a kínai autógyártók szövetségétől származnak. 2024 októberében 3,05 millió járművet adtak el Kínában minden hajtástípust figyelembe véve, ez azt jelenti, hogy az új autók 46,8 százaléka már NEV-kategóriás autó (BEV és PHEV) volt. Az előző hónapban ez az arány 45,8 százalék volt, míg egy évvel korábban, vagyis 2023 októberében csak 33,5 százalék. A CAAM adatok az exportjárműveket is tartalmazzák. Ha ezeket kizárjuk, még mindig 1,3 millió új NEV járműről beszélhetünk, melyek a kínai utakra kerültek.
Bár októberben még mindig az akkumulátoros elektromos járművekből adták el a legtöbbet (842 000 db, 30,4 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest), de a PHEV modellek iránt újra fellendült a kereslet. Ezekből a múlt hónapban 587 000 darab került eladásra, ami 89,7 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
A BYD egyike azoknak a gyártóknak, akik profitálnak a PHEV meghajtás iránti növekvő keresletből. A BYD októberben először adott el több mint félmillió autót, konkrétan 502 657 járművet. Ezek közül 310 912 volt PHEV. A BEV személygépkocsik 189 614 darabot tettek ki, ami mintegy 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest. A plug-in hibridek azonban 129 százalékkal haladták meg az előző évi adatokat.
A BYD mögött már nem a Tesla, hanem a Geely áll a második helyen. A csoport először októberben döntötte meg a 100 000 darabos NEV határt és ezzel magának is új rekordot állított fel. Harmadik helyen a Changan szerepelt (85 272 NEV), míg a negyedik helyen a Tesla áll (68 280 db).
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!